۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85572590
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

نماد وَرَکچی در بازار پایین زنجان نصب شد

۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲
کد خبر: 85572590
نماد وَرَکچی در بازار پایین زنجان نصب شد

زنجان - ایرنا - رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: نماد ورکچی در راستای ارج نهادن به کسب و کار و پیشه تاریخی شهر زنجان در میدان ورکچی بازار پایین نصب شد.

مجید دوستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هدف دیگر از نصب این نماد که توسط محمدعلی جمالی هنرمند کشوری ساخته شده، گسترش آداب و رسوم تاریخی شهر زنجان است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان سیما و منظر شهری در نصب المان ها معرفی ظرفیت‌های شهر در حوزه‌های مختلف است، اضافه کرد: ساخت نماد پهلوان حیدریان نیز در دستور کار قرار دارد.

دوستی با بیان اینکه ساخت این المان جزو نمادهای هویتی، فرهنگی و تاریخی شهر زنجان است، گفت:این نماد توسط علی چراغی هنرمند کشوری در حال ساخت است.

وی اظهار داشت:طی ۲ سال گذشته ۱۰ نماد با مضامین و هویت های مختلف در شهر زنجان نصب شد درحالیکه طی سالهای گذشته فقط چند نماد با هویت تاریخی و فرهنگی در سطح شهر نصب شده بود.

این مسوول یادآور شد: با توجه به اینکه استان زنجان هنرمندان مشهوری در حوزه صنایع دستی دارد و در این بخش سرآمد است از همین رو تعداد بیشتری از نمادهای صنایع دستی در شهر زنجان نصب می‌شود.

دوستی خاطر نشان کرد: نمادهای مد نظر در کمیته سیما و منظر شهری زنجان که متشکل از کارشناسان مختلف است بررسی و نهایی می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: موضوع توسعه متوازن در تمامی مناطق شهر زنجان در حوزه نصب نمادها رعایت شده است.

نام "وَرَکچی میدان" برگرفته از بوته خار است، ورک، خارهای بیابانی بوده که در قدیم به عنوان سوخت گیاهی استفاده می شده است.

محل فروش و توزیع این گیاه، میدان ورکچیها بوده که یکی از میادین قدیمی بازار زنجان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha