چالش عمده صنعت کشاورزی استفاده بی‌رویه از بذر، کود و انرژی است

تبریز - ایرنا - رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مشکل و چالش عمده کنونی صنعت کشاورزی را استفاده بی‌رویه از بذر ، کود و انرژی عنوان کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی این گروه، حسین دهقانی در حاشیه بازید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، افزود: این چالش به خصوص در مورد انرژی قابل لمس است .

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه‌ای در گروه صنعتی تراکتورسازی وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت ها، بخش کشاورزی به سمت مکانیزه شدن و کاهش مصرف نهاده ها می رود، افزود: در صورت استفاده و بهره‌مندی از این ظرفیت ها، می‌توان کشاورزی ایران را به سمت استانداردهای جهانی سوق داد.

دهقانی، تأثیر تراکتورسازی در حوزه‌های اقتصادی و زیست‌محیطی بخش کشاورزی را نیز غیر قابل انگار اعلام کرد و از مدیران تراکتورسازی خواست تا با تمرکز در تنوع‌بخشی تولیدات به خصوص در بحث ادوات کشاورزی، کشاورزی ایران را به سمت کشاورزی مدرن و مکانیزه سوق دهند.

وی ضمن یادآوری وجود تفاهم‌نامه بین دو مجموعه تأکید کرد: تحقیقات فنی و مهندسی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد تا با هم‌افزایی تراکتورسازی رونق و توسعه کشاورزی پایدار را ممکن سازد.
این مقام مسئول در بخش کشاورزی کشور اذعان کرد: توانمندی‌ها، خلاقیت، نوآوری، طراحی‌ها و توان مهندسی موجود در تراکتورسازی مورد غفلت واقع شده است و باید از این قابلیت‌ها به نحو مطلوب در راستای توسعه ایرانی آباد استفاده شود.

به گزارش ایرنا، تراکتورسازی ایران هم اکنون با ۱۲ شرکت اقماری که هشت شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای کشور ایران، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha