نقطه پرخطر گُنجان کرمان در مسیر اصلاح
عکس آرشیوی است

کرمان - ایرنا - عظمت برخی پروژهها به بزرگی رقم اعتبار آنها نیست؛ همین که جان عده ای را نجات دهد، خود گویای اهمیت آن خواهد بود؛ مانند نقطه پرخطری در شهرستان رابُر که راهداری می‌گوید ۴۵ میلیارد ریال اختصاص داده و مقدمات اصلاح آن انجام شده است.

به گزارش ایرنا، مسیر شهرستان رابُر تا روستای نمونه گُنجان برای هرکسی که یکبار به این جاده گام گذاشته به عنوان یکی از خطرناک‌ترین راه های کرمان قلمداد می‌شود و در این خصوص مدیرکل راهداری استان می‌گوید که اصلاح نقاط حادثه خیز این جاده در دستور کار قرار گرفته است.

روستای گنجان با ۷۰ شهید، ۲۲۰ جانباز و سه شهید جاوید الاثر دفاع مقدس در کشور شاخص و نمونه است، روستایی که در آن هر خانواده حداقل یک شهید تقدیم آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده و اهمیت این روستا به حدی است که رهبر معظم انقلاب درباره گنجان در سال ۸۴ می‌فرمایند: «استان کرمان با داشتن روستاها و بخش‌هایی که در تقدیم شهیدان رتبه نخست را در کشور احراز کرده‌اند مثل رابر و گنجان، یک استان ممتاز است».

این روستا ضمن اینکه در مسیر جدید رابر - کرمان قرار دارد، در دامنه کوه های رابر واقع شده به طوری که اگر قصد سفر به این روستا را داشته باشید از مرکز شهرستان رابر بایستی به سمت روستای ننیز حرکت کنید و پس از گذر از روستای سیه‌بنوئیه به روستای گنجان خواهید رسید؛ این روستا در کنار رودی خروشان و دره ای با انبوه درختان واقع شده و طبیعتی چشم نواز دارد.

به مسیر جاده رابر - گنجان برمی گردیم، جایی که درختان سر به فلک کشیده سال ها در کنار جاده ریشه دوانده تا شاخ و برگ درختان به ویژه گردو در برخی مناطق بخشی دید رانندگان در یک جاده باریک را بپوشاند، گردنه ها با زاویه تند به ویژه بین گنجان و سیه بنوئیه به نحوی است که به دشواری می توان با ۳۰ کیلومتر در سرعت در این مسیر تردد کرد زیرا این جاده مجموعه ای از عوامل حادثه و خطرساز جاده ای را ازجمله نور و روشنایی کم، نداشتن تابلو، علایم و همچنین گردنه های خطرناک با شیب و پیچ تند را در دل خود جای داده است.

از سوی دیگر پرتردد بودن جاده به واسطه طبیعت بکر و گردشگرپذیر، همچنین قرار گرفتن عنوان نمونه شهید پرور کشوری در کنار نام این روستا، شمار تردد این روزهای جاده گنجان را افزایش داده و رفع نقاط پرتعداد حادثه‌خیز آن همواره مطالبه مردم و مسئولان این خطه بوده است.

رفع خطر با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در این زمینه با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن نقاط حادثه خیز جاده ای شهرستان رابُر به سمت ننیز و گنجان در حوزه شمال استان گفت: کار انعقاد موافقتنامه اصلاح نقاط حادثه خیز محور روستایی رابر- ننیز به سمت گنجان در حوزه شهرستان رابر در راستای رفع نقاط حادثه خیز جاده ای این استان با شرکت های پیمانکاری حوزه راهداری صادر شده و عملیات اجرایی این پروژه به زودی آغاز می شود.

علی عبداللهی در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا میزان اعتبار این پروژه را حدود ۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مدت زمان اجرای این طرح ۱۸۰ روز است و شرکت مجری طرح موظف است در موعد مقرر تعهدات خود را با نظارت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان به اتمام برساند.

روستای گنجان در مسیر اصلی جاده جدید شهرستان رابر به کرمان قرار گرفته و رفع نقاط حادثه خیز این جاده از این حیث نیز از اهمیت زیادی بین مردم برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha