بالگرد هوایی هرمزگان جان سه بیمار اورژانسی را نجات داد

بندرعباس - ایرنا - مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از انجام سه عملیات انتقال بیماران اورژانسی این استان با بالگرد هوایی در یک روز خبر داد و گفت: بیماران از جزیره هرمز و قشم بودند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر حسین قاسمی روز دوشنبه اعلام کرد: در این عملیات‌ها یک خانم باردار پرخطر ۳۳ ساله از جزیره هرمز به بیمارستان شریعتی (زنان و زایمان) بندرعباس و یک خانم ۸۶ ساله مبتلا به مشکل داخلی از جزیره هرمز و یک آقای ۷۷ ساله با مشکل تنفسی،ریوی از قشم نیز به بیمارستان‌ شهید محمدی بندرعباس منتقل شدند.

وی بیان کرد: تنوع بیماران منتقل شده (باردار، سالمند، بیمار داخلی) نشان می‌دهد که خدمات اورژانس هوایی برای طیف گسترده‌ای از موارد پزشکی قابل استفاده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد: این ماموریت اورژانسی نشان دهنده اهمیت حیاتی خدمات اورژانس هوایی در مناطق دورافتاده و جزایر هرمزگان است، جرا که انتقال سریع بیماران در شرایط بحرانی، شانس بهبود و نجات جان آن‌ها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.


دکتر قاسمی از کارکنان عملیات(زمینی، دریایی، هوایی) اورژانس هرمزگان که نقش موثری در این زمینه داشته و جان بسیاری از هموطنانمان را نجات داده اند، قدردانی کرد و گفت: انتقال بیماران در شرایط بحرانی اورژانسی، کاری بسیار حساس و مسئولیت پذیراست که نیازمند دانش، مهارت و روحیه ی ایثارگری فراوانی است.

گفتنی است؛ انجام سه عملیات انتقال در یک روز، که پس از هماهنگی با واحد تریاژ تلفنی و مدیریت بحران و هماهنگی با تیم پرواز (رستمی و عسکری) حاکی از آمادگی کامل تیم‌های اورژانس هوایی و سرعت عمل آن‌ها در پاسخگویی به درخواست‌ها است.
اورژانس هوایی هرمزگان از زمان راه‌اندازی (۲۹ اسفندماه سال گذشته) تا پایان تیرماه امسال، ۴۵ ماموریت برای انتقال سریع بیماران و نجات جان آن‌ها انجام داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha