۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85572741
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۴۱ مُبلغ دینی در موکب‌های همدان فعالیت می‌کنند

۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹
کد خبر: 85572741
۲۴۱ مُبلغ دینی در موکب‌های همدان فعالیت می‌کنند

همدان-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به فعالیت ۱۵۰ موکب در این استان به مناسبت ایام اربعین حسینی(ع)، گفت: ۱۳۲ مُبلغ زن و ۱۰۹ مُبلغ مرد برای روشنگری و رفع شبهات دینی در این موکب‌ها فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رضا غلامی روشن روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فعالیت های این اداره کل در ایام اربعین حسینی با شعار راهبردی "تعاونوا علی البر والتقوی" در حال انجام است و باید اذعان کرد عمل به این آیه کریمه رمز موفقیت ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: تقویت فعالیت‌های مردم نهاد، فعال کردن حلقه‌های میانی، ترویج سبک زندگی و تقویت فعالیت‌های قرآنی به عنوان راهبرد اصلی تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر مردمی سازی جریان تبلیغ و توجه ویژه به فضای رسانه‌ای برای ترویج گفتمان اربعین،گفت: باید از ظرفیت های مغفول برای عملیات های تبلیغی و تبیینی استفاده شود.

۲۴۱ مُبلغ دینی در موکب‌های همدان فعالیت می‌کنند

برپایی اجتماع جاماندگان اربعین در همدان

حجت الاسلام غلامی روشن از برپایی اجتماع جاماندگان اربعین حسینی در ۹ شهرستان استان خبر داد و افزود: اجتماع مردم همدان در روز اربعین ساعت ۱۰ تا ۱۲ در میدان امام(ره) پیش بینی شده و تا امامزاده عبدالله(ع) نیز پیاده‌روی انجام می شود.

وی، نگاه تحول‌گرایانه به حوزه بانوان را از برنامه های پیش‌ رو این سازمان برشمرد و ادامه داد: در این راستا از ۲۴ شهریورماه، سالروز ازدواج حضرت خدیجه(س) به عنوان مجاهد اسلام تا برپایی کنگره خانم دباغ به عنوان بانوی مجاهد انقلاب برنامه‌هایی در حوزه بانوان طراحی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هیات مذهبی فعال بانوان در استان ثبت شده و با شکل گیری "بنیاد ملی نوجوان" در کشور ۱۷۰ هیات نوجوان در استان فعالیت خواهد داشت.

اجرای طرح محلات اربعینی

حجت الاسلام غلامی روشن با بیان اینکه امسال نیز طرح محله‌های اربعینی اجرایی می شود، افزود: همه مردم و محلات در این طرح نقش آفرینی می‌کنند، در واقع محلاتی که خودشان در مسیر موکب ها فعال هستند می‌توانند خدمات دهی را به زائران داشته باشند و محلاتی که در مسیر نیستند می‌توانند پشتیبانی دیگر محلات و موکب ها را داشته باشند.

این مسوول یادآور شد: همدان به خاطر موقعیت جغرافیایی در مسیر زائران اربعین قرار گرفته و یک استان ویژه است، توفیق داریم که میزبان زائران حدود ۱۶ استان که بالغ بر نیمی از استان های کشور است باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه باید آمادگی بهتری برای خدمت رسانی به زائران را داشته باشیم افزود: باید مراقب شیطنت‌های دشمن باشیم و با هم افزایی و همفکری بیشتر در مقابل جبهه باطل بایستیم.

حجت الاسلام غلامی روشن، اربعین را فراتر از یک زیارت و کاروان دانست یادآور شد: اربعین یک تربیت جمعی حول محور ولایت و امامت است و به فرموده امام حسن عسگری(ع) زیارت اربعین یکی از پنج نشانه مومن است و هر چه ما جلوتر می‌رویم و به آثار تمدنی اربعین و ظرفیت‌های آن بیشتر پی می بریم‌.

این مسوول با بیان اینکه طرح محلات اربعینی هم افزایی و وحدت را برای گفتمان اربعین رونق می‌بخشد،اظهار کرد: پیشتر و در ایام ماه مبارک رمضان نیز پویش زندگی با آیه ها را داشتیم که استقبال خوبی از آن به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) خون را در راه اسلام اهدا کرد تا انسان را از حیرت آخر زمان نجات بدهد و تربیت کند،افزود: در واقع آنچه که در اربعین اتفاق می‌افتد یک تربیت جمعی حول محور امامت و ولایت است که اتفاق کم نظیری به شمار می رود و ما نمونه‌هایی مانند اربعین را نداریم و این اتفاقی که می‌افتد یک حرکت آخر زمانی و دست جمعی حساب می شود که به برکت خون ابا عبد الله حسین(ع) است و آن آتشی و گرمی محبت اهل بیت سردی ندارد و روز به روز به تازگی و گرمی آن افزوده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه اربعین یک چرخه و حرمت خیر است که باید گسترش پیدا کند،اظهار کرد: از سال گذشته محله‌های اربعینی در کشور راه اندازی شد که بیش از پنج هزار محله اربعینی در کشور در طرح دخیل بودند.

حجت الاسلام غلامی روشن یادآور شد: روز ۳۱ مرداد به نام مساجد نامگذاری شده است و بنیاد هدایت نیز در راستای احیای مساجد در کشور شکل گرفت و ماموریت دارد موجبات ارتقای مسجد را فراهم آورد.

۲۴۱ مُبلغ دینی در موکب‌های همدان فعالیت می‌کنند

شکل‌گیری پویش نذر خدمت همزمان با اربعین در همدان

وی از راه اندازی پویش نذر خدمت در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: در این پویش هر کس با هر تخصصی پای کار اربعین می آید و به عشق اباعبدالله(ع) خدمت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، برپایی نشاط اجتماعی را به عنوان رویکرد اصلی سازمان برشمرد و افزود: امسال در این راستا جشن ۱۰ کیلومتری غدیر برگزار شد که در ایجاد نشاط و امیدآفرینی اثرگذار بود.

حجت الاسلام غلامی روشن از راه اندازی پویش رسانه‌ای "حریفت منم" برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه خبر داد و گفت: اربعین حسینی یک نهضت جمعی است که اصحاب آخرالزمانی در آن به حرکت سیدالشهدا(ع) لبیک می‌گویند.

وی، از پیگیری ثبت هیات تخصصی خبرنگاران همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مداح در استان فعالیت دارند که ۴۷۰ نفر از آنها بانوان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ خانه قرآنی در استان افزود: یک هزار و ۵۸۳ مسجد و هزار و ۲۰۰ مبلغ در استان وجود دارد.

حجت الاسلام غلامی روشن اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی در استان فعال است که از این تعداد ۱۷۰ هیات نوجوانان و ۳۰۰ هیات بانوان هستند و تعدادی هم هنوز به ثبت نرسیده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha