۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85572754
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کسب ۳۴ رتبه در جشنواره امید فردا و وضعیت «خیلی خوب» ۴۰ درصد مدارس سمنان

سمنان - ایرنا - ۳۴ رتبه برتر کشوری سهم دانش‌آموزان استان در «جشنواره امید فردا» شد و در ارزیابی شیوه‌نامه وزارت آموزش‌وپرورش حدود ۴۰ درصد مدارس با وضعیت «خیلی خوب» شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سمنان از درخشش دانش‌آموزان استان در چهل‌ودومین جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا با کسب ۳۴ رتبه برتر کشوری خبر داد و گفت: این جشنواره هر ساله با هدف تحقق‌بخشی به اهداف سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول‌آفرین در تربیت هنری، زیبایی‌شناختی و رویکرد مدرسه‌محوری برگزار می‌شود.

علی‌اصغر حسنان افزود: دانش‌آموزان در این جشنواره می‌توانند بر اساس علاقه‌مندی خود در بسیاری از رشته‌های هنری، آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی و سرود و هنرهای دستی و تجسمی شرکت کرده و به رقابت با سایر دانش‌آموزان بپردازند.

وی افزود: دانش‌آموزان استان در این‌دوره از جشنواره توانستند در رشته‌های ادبی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی و هنرهای نمایشی، رتبه برتر کسب کرده و به مرحله نهایی راه یابند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سمنان یادآور شد: ‌نتایج سرود و نقاشی همگانی، سازهای بین‌الملل و برخی از رشته‌های هنرهای دستی و تجسمی که دانش‌آموزان اثر خود را مستقیم به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند به‌زودی اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: آثار محدثه مرشدپور از دامغان در بخش ادبی، علیرضا رجبی و فاطمه حسین‌زرگری از شاهرود و صبا احمدی از بسطام در بخش رسانه و فضای مجازی، سارینا طحانیان، سیدیاسین حسینی، سجاد حقیقی‌منش، بنیامین میرممدویه، یوسف قره‌گزلی، سیدشهاب‌الدین مصطفوی، امیرحسین اسکندری، ایلیا ملاکاظمی، امیرعلی حیدری، محمدعلی برنجی و محمدمسعود حسینی از شاهرود، عرفان فولادیان از دامغان، امین مداح، نیکان محمدپور، شایان محمدپور، بابک صدرریاحی، کیارش رهبری، متین ارغان، محمد همتی، هورام طاهری، النا اکبری، آناهیتا میراج، سیده‌رزا خالقی، زهرا شاهی، سایناسادات حسنی، آرمیتا خیرخواه، آوین مکاری‌نسب، یاس مرزبان، بردیا عنبری و سیدعرشیا متولیان از سمنان در بخش هنرهای نمایشی، در «جشنواره امید فردا» برگزیده شناخته شد.

کسب ۳۴ رتبه در جشنواره امید فردا و وضعیت «خیلی خوب» ۴۰ درصد مدارس سمنان

مرحله حضوری چهل‌ودومین جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا، ۱۸ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود.

ارزیابی مدارس در چهار شاخص

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر پروژه مهر استان با ارائه گزارشی از چگونگی رصد و پایش عملکرد مدیران مدارس مجری این طرح در سال ۱۴۰۳ گفت: بر اساس شیوه‌نامه وزارتی، عمکلرد مدیران در چهار محور «راهبری و مدیریت»، «آموزشی و پرورشی»، «اداری و مالی» و «ایمنی فضا و تجهیزات» و همچنین در ۲ حیطه ارزیابی میدانی شاخص‌های رصد و پایش کیفی و ارزیابی شاخص‌های کلیدی عملکردی مورد بررسی قرارگرفت.

محمد اسقایی افزود: از مجموع ۹۲۷ واحد آموزشی ۶۸۸ مدرسه معادل با ۷۴ درصد از کل مدارس مورد ارزیابی قرار گرفت که در نتیجه این بررسی ۴۳۶ مدرسه در سطح خیلی‌خوب، ۲۱۶ مدرسه در سطح خوب و ۳۶ مدرسه هم در سطح قابل قبول شناخته شدند.

استان سمنان حدود ۱۳۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha