ترکیب کابینه پیشنهادی رییس جمهور نماد وفاق ملی است

اراک - ایرنا - نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ترکیب کابینه پیشنهادی رییس جمهور برای دولت چهاردهم نماد وفاق ملی است.

«ولی‌الله بیاتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: معرفی وزاری پیشنهادی توسط رییس جمهور براساس منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری شکل گرفته و قابل احترام است.

وی بیان کرد: بدون شک، وزرایی که رییس جمهور به مجلس معرفی کرده است بدون ایراد نخواهند بود، اما نمایندگان مردم در خانه ملت باید براساس منطق، در نظر گرفتن مصالح جامعه و نظام و به دور از گرایش‌های سیاسی به وزرا رای اعتماد دهند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در کابینه چهاردهم با رویکرد وفاق ملی، حضور دارند تا براساس سلایق مختلف کشور مدیریت شود.

بیاتی افزود: همگان باید برای موفقیت کابینه دولت چهاردهم همکاری کنند زیرا مقام معظم رهبری هم فرمودند، موفقیت رییس جمهوری به معنای موفقیت نظام و انقلاب است.

وزیر پیشنهادی نیرو می‌تواند قوانین تصویب شده را اجرایی کند/ علی آبادی اشراف خوبی به حوزه آب و برق دارد

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر پیشنهادی نیرو می‌تواند قوانین تصویب شده را اجرایی کند.

بیاتی اظهار کرد: برنامه ارایه شده از سوی وزیر پیشنهادی نیرو نشان دهنده این است که علی آبادی با سوابق اجرایی گذشته می‌تواند به بهترین نحوه قوانین را اجرایی و مشکلات انرژی کشور را رفع کند.

وی گفت: وزیر پیشنهادی از حیث شناخت و توانایی می‌تواند شرایط کنونی را مدیریت کند و با برنامه‌های پیشنهادی، نجات بخش وضعیت کنونی باشد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجمع نمایندگان استان مرکزی به دکتر علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو که ضمن برخورداری از تجربیات لازم در حوزه مدیریت کلان آب و برق کشور، آشنا با فناوری‌های نوین، برخوردار از تجربه مدیریت پروژه‌های ملی و همچنین دارای توانایی تعامل با ارکان نظام را دارد تایید و از هرگونه همراهی و کمک دریغ نخواهد کرد.

بیاتی با بیان اینکه دکتر علی آبادی استادی خبره و با تخصص و با راهکارهای علمی نوین راهگشای مشکلات گسترده صنعت آب و برق است، افزود: زیرا جدی‌ترین راه برای خلق ثروت، دانش‌بنیان شدن اقتصاد است و او اقدامات وسیعی برای پیشرفت بخش دانش‌بنیان صنعت انجام داده و در دوران کوتاه وزارت صمت، ساز و کار اولیه برای تقویت دانش‌بنیان‌ها و خلق ایده‌های جدید ایجاد کرد.

وی گفت: او واقف به مشکلات جدی اقتصادی، زیست محیطی و اقلیمی صنعت آب و برق است و عمق بحران آب و مسئله ناترازی انرژی در کشور آگاه است و به دنبال راه حلی منطقی و اقتصادی با مشارکت مشاوران، متخصصان، اساتید دانشگاهی و شرکت‌های بخش خصوصی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطر نشان کرد: علی آبادی به هیچ دسته، گروه و جناحی وابستگی ندارد و فقط متمرکز بر کار و نتیجه است؛ بنابراین به منافع ملی و پیشرفت صنعت آب و برق و توسعه زیر ساخت‌ها فکر می‌کند.

فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مرداد ماه به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در ۲ شیفت آغاز کردند.

وزرای پیشنهادی دولت در هفته گذشته در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و کمیسیون‌ها هم نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رییسه اعلام کردند.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم از شنبه ۲۷ مرداد آغاز شد و این روند به صورت ۲ شیفت در صحن علنی مجلس تا امروز (چهارشنبه) ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha