خودرو به تعداد کافی در مرزهای خسروی و منذریه برای انتقال زائران وجود دارد

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به آماده بودن شرایط لازم برای تردد زائران اربعین گفت: به تعداد کافی اتوبوس و ون برای انتقال و جابجایی زائران در مرزهای خسروی و منذریه وجود دارد و در این رابطه‌ هیچ مشکلی نداریم.

محمدطیب صحرایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه مرز خسروی افزود: به منظور رفاه زائران اربعین ۲۷۰ هکتار پارکینگ برای استفاده خودروهای شخصی زائران در مرز خسروی و قصرشیرین فراهم است که زائران می توانند از این پارکینگ ها استفاده کرده و با اتوبوس هایی که فراهم است به پایانه خسروی منتقل شوند.

وی همچنین از وجود ۱۳۰ هکتار پارکینگ پشتیبان در محدوده مرز رسمی پرویزخان در صورت تکمیل شدن پارکینگ های مرز خسروی و کمربندی قصرشیرین خبر داد و گفت: در زمینه پارکینگ و امکانات رفاهی برای زائران هیچ گونه مشکلی نداریم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی پایانه خسروی برای عبور و مرور زائران بدون هیچ محدودیتی آماده است و به تعداد کافی از کنگاور نقطه ورودی استان کرمانشاه تا مرز خسروی و منذریه موکب های خدمات رسانی به زائران فعال است و طرفیت اسکان و پذیرایی و استراحت برای زائران نیز فراهم شده است.

صحرایی اضافه کرد: از زائران می خواهیم که به خصوص حین بازگشت از سفر معنوی کربلای معلی در مکان هایی که به منظور استراحت و اسکان زائران فراهم شده اقامت کوتاهی داشته باشند.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha