نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی دفاع و نیروهای مسلح چه گفتند؟ + فیلم

تهران- ایرنا- پیگیری و اجرای سیاست‌های برنامه توسعه هفتم در حوزه دفاعی، برنامه‌ریزی برای نوسازی صنایع دفاعی، اجرای پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی از جمله مواردی است که موافقان وزیر پیشنهادی دفاع و نیروهای مسلح به آن اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه نوبت عصر دوشنبه (۲۹ مردادماه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ادامه بررسی صلاحیت امیر عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دستور کار قرار گرفت و موافقان وی نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

موافقان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رویکرد جهادی و تحولی، تلاش برای قدرت سازی و پیشرفت انقلاب اسلامی، پشتیبانی کارآمد و موثر از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت را از جمله دلایل موافقت خود از امیرنصیرزاده اعلام کردند.

همچنین پیگیری و اجرای سیاست‌های برنامه توسعه هفتم، برنامه‌ریزی برای نوسازی صنایع دفاعی، توسعه تعاون، اجرای پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی، تکریم کارکنان و متخصصان حوزه‌های صنایع و تحقیقات دفاعی، توجه ویژه به نقش و اهمیت حوزه بسیج، ارتقای بنیه دفاعی کشور از دیگر مواردی بود که موافقان امیرعزیز نصیرزاده به آن اشاره کردند.

امیرنصیرزاده کشور را به پیشرفت و ساحل آرامش می‌رساند

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جهان حاضر با پیچیدگی، ابهام، نوسان و عدم قطعیت روبه رو است. دنیا به شدت رو به تغییر و پیشرفت است و این پیشرفت‌ها تحت تاثیر فناوری و تکنولوژی، به حدی است که امکان ترسیم پیشرفت در بُعد زمان غیرممکن است.

رحیم زارع افزود: باید وزیری در این عصر انتخاب کنیم که کشور را به ساحل آرامش برساند. از طرفی امنیت و دفاع همزاد تکنولوژی است و آموزش، سلامت و دفاع سه رکن مهم در پیشرفت محسوب می‌شود و حتما در وزارت دفاع باید به سمت هوش مصنوعی در ساختار دفاعی کشور حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه امیرنصیرزاده دومین وزیر خلبان پس از انقلاب است، یادآور شد: وی در اوج نظم، ساختارمندی و توان قرار دارد و در زمانی که در کمیسیون‌ها حضور داشت برای برخی از مسائل متعهد شد و حفظ نخبگان و اندیشمندان در دانشگاه‌های مهم در برنامه‌های وی قرار دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از تکنولوژی ترین وزارتخانه‌ها، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، تصریح کرد: امیر نصیرزاده دوره‌های تحصیلی و تکمیلی را گام به گام تا سطح جانشینی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی کرد. همچنین معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی، جانشینی فرماندهی نیروی هوایی و فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مهمترین سوابق وی است که در هر سمت و مسئولیتی توانمندی‌های خود را نشان داده است.

زارع تاکید کرد: وی دارای تفکری راهبردی است و در سطوح علمی نیز عملکرد چشمگیری داشته‌ و راه اندازی صنعت قطعه سازی در نیروی هوایی نشان دهنده اعتقاد وزیر پیشنهادی دفاع و نیروهای مسلح به نخبگان و دانشمندان کشور است.

نماینده مردم آباده در مجلس خاطرنشان کرد: برنامه ارائه شده وی مطابق برنامه و اسناد بالادستی است. تامین پایدار منابع در ارتقای قدرت دفاعی، دستیابی به قدرت علمی، روزآمدسازی فناوری های دانش بنیان، ارتقای جهشی تجهیزات پیشرفته و اکتساب فناوری‌های نو ظهور از دیگر برنامه‌های امیرنصیرزاده است.

پیشرفت نصیرزاده از خلبانی تا فرماندهی نشانه ابعاد علمی و تخصصی اوست

نماینده مردم استهبان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به سابقه ۴۰ ساله وی در حوزه دفاعی و نظامی گفت: او به صورت پله به پله رشد در حوزه مدیریت نظامی را از خلبانی هواپیماهای شکاری تا فرماندهی نیروی هوایی و جانشینی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی کرده به این معنا که تجربه‌ای توأم با مطالعه، تحقیق و آموزش داشته است.

فرهاد طهماسبی با بیان اینکه شخصیت وی در ابعاد علمی و صلاحیت های عمومی، تخصصی و جهادی قابل توجه است، اظهار داشت: توان هماهنگ سازی وی در نقش آفرینی میان دولت و نیروهای مسلح و همچنین با مجلس و دارا بودن برنامه جامع، هماهنگ و هدفمند برای پشتیبانی از نیروهای مسلح و تقویت بنیه دفاعی و توجه به معیشت نیروهای مسلح نیز حائز اهمیت است.

وی با اشاره به بخشی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع در حوزه توجه به معیشت کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح، عنوان کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، تصویب و اجرای نظام نوین تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، افزایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با خانواده‌های کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح، تقویت رویکرد سلامت محور از طریق پوشش بیمه‌های مرتبط با خدمات پیشگیرانه به کل جامعه هدف از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد، توسعه حمایتی از جامعه نیروهای مسلح شامل ارائه خدمات پایش سلامت، خدمات بالینی در منزل و پوشش خدمات نگهداری در منزل از جمله برنامه‌های او است.

طهماسبی ادامه داد: توسعه خدمات تأمین اجتماعی در بستر پایگاه اینترنتی و نرم افزارهای کاربردی، استقرار نظام جامع غربالگری در نیروهای مسلح که می‌تواند تجربه‌ای موفق در دوران فعالیت وی در وزارت دفاع باشد و کمک‌های بلاعوض معیشتی و درمانی برای رزمندگان و ایثارگران معسر و بیماران صعب العلاج نیز در برنامه‌های وی به چشم می‌خورد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح در حوادث و وقایع ناگوار از جمله سیل و سایر بلایای طبیعی، با حضور به موقع، نقش مثبت خود را در حمایت از مردم ایفا کرده‌اند و فعالیت آنها صرفا در حوزه نظامی نیست از این رو حمایت و پشتیبانی از نیروهای مسلح خواست همه مردم بوده است تا دغدغه‌های آنها در حوزه معیشتی و رفاهی برطرف شود تا بتوانند مقتدرتر از گذشته ایفای نقش کنند.


برای مقابله با اقدامات دشمن نیازمند وزیر قوی همراه با افزایش قدرت نظامی کشور هستیم

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با  برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: افول تفریقی قدرت آمریکا در منطقه و نظام بین‌الملل ادامه داشته و معادلات منطقه رو به تغییر است، با عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق شرایط منطقه تغییر کرده و نقش ایران و جبهه مقاومت رو به افزایش است.

ابراهیم نجفی اسپیلی افزود: با تغییر نقش ایران در منطقه به واسطه وعده صادق شاهد تغییر سیاست‌های سازمان ملل و تحریم‌ها نسبت به ایران هستیم، همکاری کشورهای منطقه با آمریکا در حوزه امنیتی با استفاده از زیرساخت‌های موجود نیازمند بالا بردن توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است چراکه اقدامات دشمنان پس از عملیات اخیر علیه نیروهای مسلح در منطقه رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه مواضع استکبار جهانی علیه ایران و جبهه مقاومت تغییر کرده است، یادآور شد: برای مقابله با آنها نیازمند بالا بردن قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران هستیم تا بتوانیم بازدارندگی علیه رژیم صهیونیستی را در جهان فراهم کنیم، افزایش استکبار جهانی در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی به ویژه دفاعی علیه ایران را شاهد هستیم.

برنامه نصیرزاده مدیریت دیپلماسی در زمینه دفاعی کشور و تقویت بازدارندگی است

این نماینده مجلس تاکید کرد: برنامه‌های امیر سرتیپ نصیرزاده در حوزه دیپلماسی بسیار مناسب بوده، مدیریت دیپلماسی در زمینه دفاعی جمهوری اسلامی در حفظ و تقویت بازدارندگی یکی از موضوعات مهم نیروهای مسلح است که مورد توجه قرار گرفته است.

نجفی ادامه داد: هم افزایی و تقویت محصولات دفاعی و صادرات آنها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری برای فعالیت‌های فناوری در خارج از کشور، توجه به اولویت‌های محور مقاومت، توصیه به ادبیات مقاومت، توسعه و همکاری با کشورهای همسایه، اشراف اطلاعاتی، شناسایی در تحولات بین‌المللی، افزایش ساخت موشک‌های بالستیک، توسعه و ساخت سکوهای پرتاب موشک‌های بالستیک از جمله اقدامات وزیر پیشنهادی دفاع است.

وی با اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی دفاع در حوزه فضایی و هوایی اظهار داشت: توسعه ظرفیت‌های ماهواره‌ای و پرتاب بیش از ۲۰ ماهواره، توسعه زیرساخت‌های پایگاه‌ پرتاب چابهار در زمینه رزم دریایی، توسعه زیرساخت‌های صنعتی، توسعه شناورهای سطحی و غیرسطحی، تولید انواع اژدرهای سنگین دومنظوره، توسعه انواع شناورهای رزمی، ارتقای شناورهای تندرو نظامی، توسعه فناوری انواع شناوری‌های تندرو سطحی و زیرسطحی از برنامه های امیر نصیرزاده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نصیرزاده در حوزه رزم هوایی برنامه‌هایی همچون دستیابی به هواپیماهای مسافربری و جنگنده، طراحی ساخت بالگردهای نظامی، طراحی ساخت موتورهای نیروهایی برای دفاع از کشور، ارتقای و توسعه ساخت محصولات پهپادی و طراحی و ساخت انواع هواپیمای پرنده و ساخت موتورهای جنگنده را داشته است.


نصیرزاده، نخبه عرصه هوا و فضا، مدیر و پژوهشگر است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند وزارت دفاع حساس‌ترین نقطه جمهوری اسلامی ایران است و ماموریت پشتیبانی از نظام و توانمند کردن قوای مسلح را دارد و در این رابطه سرتیپ خلبان نصیرزاده دانش آموخته دانشکده خلبانی و نیروی هوایی ارتش در زمان هشت سال دفاع مقدس است و شبانه روز به حراست از مناطق حساس کشور مشغول بوده است.

سلمان زارع با یادآوری اینکه وزیر پیشنهادی دفاع از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: نصیرزاده سال‌ها مدیریت نیروی هوایی ارتش را برعهده داشته و نخبه عرصه هوا و فضا و مدیر، مدبر و پژوهشگر و در رابطه با افزایش قدرت هوایی و پهپادی نظامی در جهان بی‌نظیر است.

وی افزود: سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده دانش‌آموخته دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان هشت سال دفاع مقدس است. این رزمنده دلاور خلبان هواپیمای F۱۴ بوده و روزانه و شبانه در آسمان کشور به حفظ و حراست از اماکن حساس و حیاتی کشور می‌پرداخت ، سوابق وی قابل وصف نیست که از افتخارات نظام ما است و به عنوان یک نخبه در عرصه هوا و فضا و استاد خلبان F۱۴ و F۵  و سال ها فرماندهی نیروهای هوایی ایران را بر عهده داشته است.

وی خاطرنشان کرد: وی از رهبر معظم انقلاب لوح تقدیر دریافت کرده و موفق‌ترین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران و طراح عملیات هوا به زمین، تولید کننده اولین نرم افزار بومی سرکش قدرت هوایی و از نخبگان بی‌نظیر کشور و جهان است و از دکتر پزشکیان برای معرفی به عنوان تصدی وزارت دفاع تشکر می‌کنم.

به گزارش ایرنا، ششمین جلسه بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی عصر امروز دوشنبه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳- به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۱۹۹ تن از نمایندگان آغاز شد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز صبح برنامه‌ها و صلاحیت غلامرضا نوری وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی، امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری را بررسی کردندو قرار است عصر امروز برنامه‌‍‌های عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ، سیدمحمد اتابک وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و در صورت وقت کافی برنامه های حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بحث و بررسی شود.

مجلس شورای اسلامی تاکنون صلاحیت و برنامه های علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامرضا نوری وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی و امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری را در پنج جلسه گذشته بررسی کرده و نمایندگان موافق و مخالف برنامه های وزیران پیشنهادی به تشریح دیدگاههای خود پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha