یک هزار موکب خانگی در کرخه مشغول خدمت رسانی به زائران اربعین

دزفول - ایرنا - فرماندار کرخه با بیان اینکه تمام توان شهرستان برای خدمت به زائران اربعین حسینی بسیج شده است، گفت: یک هزار موکب خانگی در این شهرستان در حال میزبانی و اسکان موقت زائران هستند. 

محسن ستاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شهرستان کرخه را قدمگاه زائران حسینی دانست و بیان کرد: موقعیت جغرافیایی خاص این شهرستان، نزدیکی به مرز چذابه و قرار گرفتن در مسیر تردد زائران اربعین موجب شده تا این شهرستان نقش کلیدی در میزبانی از زائران اربعین داشته باشد.

وی با بی‌نظیر دانستن حجم بالای خدمات رسانی مردم کرخه به زائران افزود: خدمت رسانی مردم این شهرستان به زائران اربعین از مبادی طریق الحسین در شهر شاوور تا موکب‌های عبدالخان کرخه و از مسیر خسرج تا پایانه مرزی چذابه گسترش دارد.

فرماندار کرخه گفت: علاوه بر ۷۰ موکب رسمی این شهرستان، یک هزار موکب خانگی، حسینیه، مسجد و استراحتگاه در کرخه از ابتدای ماه صفر مشغول خدمت رسانی به زائران هستند که این خدمت رسانی تا بازگشت زائران ادامه دارد.

یک هزار موکب خانگی در کرخه مشغول خدمت رسانی به زائران اربعین

ستاری کرخه را دیار حافظان و قاریان قرآن دانست و گفت: این شهرستان اگرچه از نظر جمعیتی جزو شهرستان‌های پرجمعیت خوزستان محسوب نمی‌شود ولی بیش از یک هزار حافظ قرآن دارد که تعداد آنها نسبت به کل جمعیت شهرستان در استان و کشور کم نظیر است.

وی با بیان اینکه بهبود مسیرهای تردد زائران از ماه‌ها قبل در شهرستان کرخه آغاز شده است، ادامه داد: تمام ظرفیت شهرستان برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی پای کار آمده و میزبانی از زائران به نحو شایسته‌ای در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان کرخه موجب شده تا این شهرستان با آغاز راهپیمایی اربعین میزبان حدود ۲ میلیون نفر باشد.

۲ مرز چذابه و شلمچه در خوزستان از مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی در کشور هستند که هر ساله در آیین باشکوه اربعین حسینی از هزاران زائر عتبات عالیات پذیرایی می‌کنند.

شهرستان کرخه به مرکزیت شهر الوان دارای حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان ۲ بخش مرکزی و شاوور،۲ شهر الوان و شاوور و حدود ۱۰۰ روستا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha