۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۷
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85572867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس جمهور تمام شعارهای انتخاباتی خود را در معرفی کابینه رعایت کرده است

اصفهان- ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: رییس جمهور تقریبا تمام شعارهای دوران انتخاباتی خود را در معرفی اعضای کابینه پیشنهادی رعایت کرده است.

محمد کیهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رییس جمهور بعنوان نماینده اکثریت مردم کابینه ای را انتخاب کرده که با معرفی این کابینه می تواند شعارهای دوران انتخابات را عملیاتی کند.

وی با اشاره به محور اصلی سخنان آقای پزشکیان در مورد تشکیل دولت چهاردهم، ادامه داد: حرکت در چهارچوب برنامه هفتم، تشکیل کابینه فرا حزبی، وفاق ملی و اینکه نمی توان به تنهایی کشور را اداره کرد و از همه طیف‌ها در دولت استفاده خواهم کرد، شعارهای دکتر پزشکیان بود.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: رییس جمهور برای عملیاتی کردن وعده های انتخاباتی خود نیاز به اجماع ملی دارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم باید به انتخاب‌های آقای دکتر پزشکیان اعتماد کنند.

وی اضافه کرد: وعده های کلی و خوبی از جمله رفع فیلترینگ، مدیریت بهینه گشت ارشاد و ساماندهی سیاست خارجی توسط آقای پزشکیان در دوران انتخابات مطرح شده که از مطالبات قاطبه مردم است و برای عملیاتی کردن این وعده‌ها به اجماع ملی نیاز است و باید نماینده همه گروه‌ها و دسته‌ها در دولت حضور داشته باشند و کمک کنند تا مشکلات کشور رفع شود.

کیهانی با بیان اینکه باید به آقای پزشکیان فرصت بدهیم خاطرنشان کرد: بطور قطع نقدهایی به همه افراد و گزینه ها وارد است و هیچ فردی بدون عیب نیست اما باید به نقاط مثبت و برآیند اقدامات افراد توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: هواداران آقای پزشکیان هم باید همانند ایام انتخابات به ایشان اعتماد داشته باشند و به همه اقدامات اعتماد کنند و هرگونه انتقادی را پس از مدتی نسبت به عملکرد و خروجی کارها ارائه دهند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: رییس جمهور همواره اعلام کرده که دروغ نخواهم گفت و در حد توانم قانون را اجرا خواهم کرد و با تشکیل کابینه هم بدنبال اجرای قانون است و دروغ نمی‌گوید و به مردم وعده های پوچ و غیر کارشناسی نمی دهد و مدیران استانی رییس جمهور در این استان وعده‌های پوچ و غیر کارشناسی نخواهند داد.

وی افزود: آقای پزشکیان همیشه در طرف مردم بوده و تضمین کرده که از نخبگان اقوام و مذاهب در اداره کشور استفاده خواهد کرد و بر همین مبنا انتظار داریم استاندار اصفهان هم از میان مدیرانی انتخاب شود که بتوانند شعارهای این دولت را عملیاتی کنند.

کیهانی ادامه داد: استاندار اصفهان می تواند مشکلات این استان را بخوبی به وزیر مربوطه انتقال دهد و این همکاری بین وزرا و استاندار می تواند مشکلات اصفهان را حل کند.

وی با اشاره به مهمترین مشکلات استان اصفهان اضافه کرد: اصفهان چند مشکل عمده مواجه است که در راس آنها مشکل آب قرار دارد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: مسائل زیست محیطی و شرایط آب و هوایی و فرونشست زمین در رده های بعدی مشکلات این استان قرار دارند اما به نوعی رفع همه این مشکلات به موضوع آب وابسته هستند.

وی اظهار داشت: امروز اصفهان تشنه است و رفع مشکل آب استان اصفهان تنها به وزارت نیرو و وزارت کشور اختصاص ندارد و برخی مواقع شورای عالی امنیت ملی در مورد مباحث این حوزه تصمیم گیری می کنند.

کیهانی گفت: سیاست دولت‌ها هم برای اختصاص آب در چهارچوب سیاست‌های کلی است تا منابع آبی بصورت بهینه مصرف شود و همه مردم کشور در یک شرایط برابر از آب بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: حضور آقای پزشکیان در بستر خشک زاینده رود، یکی از برنامه های ایشان در سفر انتخاباتی به اصفهان بود و امیدواریم اقدامات موثری در هیات دولت در راستای احیای زاینده رود انجام شود.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: آقای علی آبادی بعنوان وزیر پیشنهادی نیرو، هم در زمره مدیران کاربلد دولت سیزدهم است هر چند به وزارت ایشان نقدهایی هم وجود دارد اما با توجه به مدت زمان حضور ایشان در مپنا نسبت به سایر مدیران در این مجموعه نمره قبولی را دریافت می کند.

وی ادامه داد: هر چند که از نظر تفکرات سیاسی اختلاف نظرهایی با دیگر اعضا داشته باشد اما فردی در راس کار قرار گرفته که در حوزه وزارت نیرو اشراف کامل دارد.

کیهانی اضافه کرد: نقدهای بسیاری هم در مورد معرفی آقای مومنی بعنوان وزیر پیشنهادی کشور مطرح شد اما رییس جمهور دوستی و رفاقت چندین دهه ای با وی دارد و آگاهی و شناخت خوبی از توانمندی های ایشان دارد.

وی با بیان اینکه وزیر کشور از جایگاه مهمی برخوردار است و نقش فعال و اثرگذاری در انتخاب استانداران بر عهده دارد گفت: وزیر کشور با انتخاب استاندار اصفهان می تواند شعارهای رییس جمهور را در استان عملیاتی کند و استاندار اصفهان هم می تواند، مدیریت بین بخشی ادارات و ارگانهای مختلف دولت را به خوبی بر عهده بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha