۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85572947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با ده‌ها شهید و زخمی

تهران- ایرنا- ارتش رژیم صهیونیستی بدون توجه به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری و قوانین حمایت از حقوق بشر برای سیصد و هجدهمین روز متوالی به جنگ نسل کشی خود در نوار غزه ادامه می‌دهد و حملات جنایتکارانه جدید آن ده‌ها شهید، مجروح و مفقود برجای گذاشته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که طی ساعات گذشته، اشغالگران به بمباران و تخریب چندین منطقه در نوار غزه ادامه دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از اهالی این باریکه شد.

بر پایه این گزارش، در نتیجه حملات امروز ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب نوار غزه ۱۳ فلسطینی به شهادت رسیدند.

بمب‌افکن‌های ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل یک خانه را در محله «الصبره» جنوب شهر غزه بمباران کردند. یک حمله نیز به تاسیسات تجاری در اطراف مدرسه «الحریه» در محله «الزیتون» شهر غزه انجام شد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین یک خانه را در جنوب «دیرالبلح» واقع در مرکز نوار غزه هدف حملات تجاوزکارانه خود قرار داد.

منابع رسانه‌ای همچنین از شهادت سه فلسطینی و زخمی شدن شماری دیگر در حمله به جنوب «النصیرات» در مرکز نوار غزه خبر دادند.

سه فلسطینی نیز در نتیجه حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه در شهرک «عبسان» واقع در شرق شهر «خان یونس» به شهادت رسیدند. این حمله همچنین چندین زخمی برجای گذاشت.

طبق این گزارش، ۲ کودک نیز در حمله اشغالگران به منطقه «التعلیم» در مرکز شهر خان یونس به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم اشغالگر همچنین در ادامه حملات خود چادرهای آوارگان در منطقه «اصداء» واقع در غرب خان یونس را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

طبق آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت غزه، این جنایات تا کنون بیش از ۴۰ هزار شهید و افزون بر ۹۲ هزار زخمی برجای گذاشته است.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha