استاندار ایلام: بیش از یک میلیون و  ۶۸۳ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند

ایلام -ایرنا- استاندار ایلام گفت: یک میلیون و ۶۸۳ هزار و ۶۹۴ نفر از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۱۳ امروز از مرز بین المللی مهران تردد. کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسن بهرام‌نیا» در نشست ستاد ویژه اربعین استان در مهران با اشاره به آخرین آمار تردد از مرز مهران، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۸۷۷ نفر از مرز مهران خارج و ۴۳۲ هزار و ۷۱۷ نفر نیز از طریق این مرز به کشور وارد شده‌اند.

وی اظهار کرد: از ابتدای روز جاری تا ساعت ۱۳ امروز نیز در مجموع ۱۲۸ هزار و ۹۸۳ نفر در مرز مهران تردد داشته‌اند که از این تعداد ۷۰ هزار و ۸۵۷ نفر از کشور خارج و ۵۸ هزار و ۱۲۶ نفر وارد کشور شده‌اند.

استاندار ایلام با بیان اینکه تمهیدات لازم برای بازگشت زوار اربعین حسینی در مرز مهران فراهم است، خاطرنشان کرد: تردد در مرز مهران روان است و با هماهنگی‌های انجام شده نیز بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار از پایانه مسافربری برکت(شهید رئیسی) مرز مهران به نقاط مختلف کشور مستقر شده است.

استاندار ایلام یادآور شد: آمارها گویای این است که طی روزهای آینده ورود زوار به مرز مهران با تعداد خروج از مرز به یک توازن خواهد رسید و پیش بینی می‌شود که تعداد زائرین متردد از مرز مهران در روزهای آینده به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برسد.

وی در ادامه گفت: باید بسترهای لازم برای تسهیل در خدمات‌رسانی مواکب به زوار فراهم شود تا همه زواز از خدمات متنوع مواکب و زیرساخت‌های ایجاد شده، بهره‌مند شوند.

بهرام‌نیا ادامه داد: خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع)، نام و نشان ‌نمی‌شناسد و هر خادمی با هر جایگاهی در این عرصه خدمتگزار است و خدمتگزاری در این عرصه یک موهبت الهی است.

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرز مهران، خاطرنشان کرد: روز گذشته به اتفاق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیمارستان صحرایی سپاه که در خاورمیانه بی‌بدیل است در مرز مهران افتتاح شد و امروز هم به اتفاق وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز از این بیمارستان بازدید شد.

استاندار ایلام عنوان کرد: طی سه سال، پایانه بزرگ شهید رئیسی(برکت) با ۴۰ هکتار ایجاد شد. این پایانه در ابتدا هیچگونه امکاناتی نداشت اما با اهتمام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استان، این پایانه متحول شد و اکنون چندین استراحتگاه بزرگ با تجهیزات سرمایشی، نمازخانه، چندین مجموعه سرویس بهداشتی، سایبان و جت‌فن و مه‌پاش و چندین موکب به میزان مورد نیاز در این پایانه ایجاد شده است.

استاندار ایلام با قدردانی از فراجا و پلیس راهور، گفت: خوشبختانه در مقایسه با سال گذشته، مرگ و میر ناشی از تصادفات کاهش یافته است.

رییس ستاد اربعین استان ایلام یادآور شد: برای تسهیل تردد، تونل شماره (۲) آزادی به طول سه هزار و ۳۰۰ متر، تاکنون حدود یک هزار متر آن حفاری شده است

پارک ۱۵۰ هزار خودرو در شهر مهران

فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در شهر مهران و پارکینگ‌های بزرگ اربعین و خصوصی پارک شده است، گفت: همکاران مجموعه انتظامی به صورت ۲۴ ساعته و در گرمای هوای مهران مشغول خدمات‌رسانی به زوار هستند.

سردار « جمال سلمانی» با بیان اینکه وضعیت ترافیک با تدابیر پلیس در مهران بسیار منظم‌تر از سال‌های گذشته است، ابراز کرد: یک هزار و ۲۲۲ دستگاه خودروی رها شده در شهر مهران که موجب ایجاد اخلال در ترافیک شهر مهران می‌شدند، توسط پلیس جابجا و به پارکینگ‌های سطح شهر منتقل شدند.

وی با بیان اینکه میدان اربعین با حضور دستگاه انتظامی ساماندهی شده و نهایت همکاری با موکب‌داران مستقر در این میدان انجام شد، افزود: موکب‌ باید به اندازه کافی در مسیر بازگشت زوار فراهم شود.

به گزارش ایرنا، مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین پارسال بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha