حجت‌الاسلام خسروپناه: سند جامع در حوزه زنان و خانواده تدوین شود

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وجود ۲۷ مصوبه پراکنده درباره زنان و خانواده گفت: باید یک سند جامع درباره زنان و خانواده داشته باشیم که مشخص شود در هر حوزه‌ای چه سیاستی داریم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهصد و شصت و پنجمین جلسه شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست فهیمه فرهمندپور برگزار شد.

حجت‌الاسلام خسروپناه در این نشست با اشاره به گزارش‌های ارائه شده شورای زنان و خانواده ادامه داد:‌ ارائه گزارش‌ها، دقیق، کیفی و مبتنی بر آمار باشد و در ارائه گزارش‌ها از کلی‌گویی پرهیز شود، زیرا گزارش‌ها باید قابل سنجش و ناظر بر مصوبات شورا باشد، ما به عملکردی که ناظر بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد نیاز داریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: در میان مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۷ مصوبه پراکنده درباره زنان و خانواده داریم، همانطور که یک سند درباره همه ابعاد دانشگاه با عنوان دانشگاه اسلامی داریم که از فرهنگ تا آموزش و پژوهش را شامل می‌شود باید یک سند جامع زنان و خانواده داشته باشیم که معلوم شود در هر حوزه چه سیاستی داریم.

تدوین این سند در شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان آغاز شده اما فعالان حوزه زنان نیز باید به تدوین این سند کمک کنند.

خسروپناه بر حمایت از زنان مدال آوران المپیک ۲۰۲۴ تأکید کرد و گفت: باید آنها را تشویق کنیم و در جریان دغدغه‌هایشان قرار بگیریم.

وی همچنین با اشاره به انتخاب معاون جدید زنان و خانواده رییس جمهور گفت: شایسته است معاون جدید باید در جریان برنامه‌های در حال انجام قرار گیرد تا ابزارهای لازم برای اجرای این برنامه فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha