روسیه کنترل یک شهر در «دونتسک» را به دست گرفت

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای این کشور، کنترل یک شهر در منطقه «دونتسک» در شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور، شهر «آرتیومو» در منطقه دونتسک در شرق اوکراین را در حالی تحت کنترل خود درآورده‌اند که حملات نظامیان روس علیه شهر مجاور آن یعنی «تورتسک» افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، شهر «آرتیومو» (Artyomovo) موسوم به «زالیزن» (Zalizne) در منطقه دونتسک قبل از جنگ حدود پنج هزار نفر و شهر مجاور آن یعنی «تورتسک» حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت داشت.

تصرف شهر آرتیومو در حالی صورت گرفت که مسکو از روز سه‌شنبه ۶ آگوست (۱۶ مرداد) با حمله غافلگیرانه کی‌یف به منطقه «کورسک» روسیه و عبور نیروهای اوکراینی از مرز این کشور مواجه است.

طبق این گزارش، در حالی که نیروهای اوکراینی سعی می‌کنند در حمله‌ فرامرزی خود به منطقه کورسک پیشروی کنند، مسکو همزمان در مناطق «تورتسک» و «پوکروفسک» به پیشرفت‌های ثابتی دست می‌یابد.

یک پل دیگر در حمله اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه آسیب دید

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» همچنین گزارش داد: پس از حمله اوکراین به ۲ پل کلیدی در منطقه مرزی کورسک که برای تامین نیروها استفاده می‌شد، روسیه تایید کرد که نیروهای اوکراینی به پل سوم نیز آسیب رسانده‌اند؛ با این حال کی‌یف هنوز در مورد حمله به سومین پل اظهار نظری نکرده است.

فرمانده نیروی هوایی اوکراین روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرده بود که نیروهایش در روزهای اخیر ۲ پل را برای تضعیف لجستیک دشمن تخریب کرده‌اند.

از سوی دیگر، اوکراین امروز (دوشنبه) مدعی شد که به اهداف خود در حمله ۲ هفته‌ای نیروهایش به منطقه کورسک روسیه دست یافته است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین که پیشتر گفته بود هدف از تهاجم نظامی ارتش این کشور به منطقه کورسک روسیه ایجاد یک منطقه حائل است، امروز در پیام‌رسان «تلگرام» نوشت: در حال دستیابی به اهداف خود هستیم.

اولکساندر پاولیوک فرمانده نیروی زمینی اوکراین نیز امروز در تلگرام ادعا کرد که سربازان در منطقه کورسک «با موفقیت وظایف را تکمیل می‌کنند» و اسیران جنگی روسی را دستگیر کرده تا با سربازان اوکراینی اسیر شده، مبادله شوند.

در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰)، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که اوکراین در حمله به کورسک و تخریب پل رودخانه «سیم»، از موشک‌های غربی و احتمالا هیمارس آمریکایی استفاده کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha