منتظر درخشش پارالمپیکی‌ها هستیم/ درخواست‌های مضاعف مدال‌آوران باید بررسی شود!

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: منتظر درخشش دوباره ورزشکاران پارالمپیکی هستیم تا شاهد اهتزار پرچم ایران اسلامی در پاریس باشیم.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، سیدمحمدشروین اسبقیان در مراسم تقدیر از ۶۵ ورزشکار اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس، سرمربیان این تیم‌ها و مادران و همسران قهرمانان که با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در حال برگزاری است، اظهار داشت: این برنامه‌ها ایجاد انگیزه‌ای برای پیشبرد اهداف ورزش کشور و افتخارآفرینی ورزشکاران است.

وی افزود: امیدوارم اتفاقات خوبی که در المپیک رقم خورد، مسیر صعودی در پارالمپیک داشته باشد و با برافراشته شدن پرچم مقدس کشورمان و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی، شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران باشیم.

اسبقیان درباره پاداش پارالمپیکی‌ها نیز بیان کرد: پاداش آنها همانطور که وزیر ورزش قول داد، دقیقا به صورت یکسان با المپیکی‌هاست. امروز هم در مراسم بدرقه، شرایطی که برای المپیکی‌ها داشتیم، برای این عزیزان تکرار می‌شود.

وی در مورد سفر کاروان پارالمپیکی کشورمان به مشهد مقدس، توضیح داد: این سفری معنوی بود، چراکه ورزشکاران ما همیشه به امام هشتم اقتدا کرده‌اند.

معاون وزارت ورزش درباره خواسته‌های برخی مدال‌آوران المپیکی از جمله حضور در دانشگاه بدون کنکور که سروصدای زیادی داشته است نیز بیان کرد: تسهیلات قهرمانان در قانون پیش‌بینی شده است. قهرمانان المپیکی و بازی‌های آسیایی بدون کنکور وارد دانشگاه می‌شوند و برخی از خدمت نظام وظیفه معاف می‌شوند. ضمن اینکه طرح سرباز قهرمان با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب پیگیری شد. ایشان به معیشت، اشتغال و مسکن قهرمانان تاکید داشتند که در این راستا وزارت ورزش و جوانان پیگیری‌های لازم را انجام داد. در خصوص درخواست‌های مضاعف نیز باید بگویم این مساله به بررسی و کارشناسی نیاز دارد.

وی در خصوص پیش‌بینی خود از عملکرد کاروان کشورمان در پارالمپیک پاریس، اظهار کرد: پیش‌بینی در ورزش را زیاد علمی نمی‌دانم چون شرایطی از جمله ناداوری تاثیرگذار است. مثل فینال امیرحسین زارع و مدالی که در شمشیربازی از ما گرفتند. در تکواندو هم اتفاقاتی در آستانه رخ دادن بود که ورزشکاران ما با غیرت خود اجازه ندادند، مساله بدی رخ بدهد. با این حال مثل همیشه امید زیادی به پارالمپیکی‌ها داریم تا باز هم بدرخشند.

اسبقیان همچنین در مورد شرایط ورزشگاه آزادی در فاصله یک ماه تا آغاز لیگ نخبگان آسیا توضیح داد: شرایط ورزشگاه آزادی را شرکت توسعه و تجهیز مدیریت می‌کند. دستورات ویژه‌ای صادر شده و بازدیدهای متعددی صورت گرفته است که امیدوارم اتفاقات خوبی رخ بدهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha