۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۲
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85573039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحولات غزه؛ محور رایزنی وزرای امور خارجه عربستان و مصر

تهران- ایرنا- منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی وزرای امور خارجه عربستان و مصر با محوریت تحولات نوار غزه خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در این باره اعلام کرد که «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه این کشور امروز میزبان «بدر عبدالعاطی» همتای مصری خود در ریاض بود.

بر پایه این گزارش، در این دیدار روابط بین دو کشور و ملت‌های آنها و راه‌های ارتقای آن در زمینه‌های مختلف همکاری‌های مشترک بررسی شد.

وزرای خارجه مصر و عربستان همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات نوار غزه و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه مصر در حالی به ریاض سفر کرده است که قرار است قاهره طی روزهای آتی میزبان دور جدیدی از مذاکرات درباره آتش‌بس در نوار غزه باشد.

مذاکرات آتش‌بس غزه که روز پنج‌شنبه در دوحه قطر آغاز شد، روز جمعه پایان یافت. در بیانیه مشترک کشورهای قطر، مصر و آمریکا آمده است که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفت وگوهای فشرده ای شرکت کردند و این گفت‌وگوها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

در این بیانیه اعلام شد که آمریکا پیشنهاد دیگری به طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه کرد که می‌تواند به کاهش اختلاف‌ها منجر شود و این پیشنهاد که مورد حمایت دوحه و قاهره قرار گرفت، با اصول پیشنهاد «جو بایدن» که در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۴(۱۱ خرداد ۱۴۰۳) ارائه شده بود و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد، مطابق است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز یکشنبه شب، پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش‌بس در غزه را رد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha