سال گذشته ۸۰ نفر در دزفول بر اثر مصدومیت ناشی از تصادف جان باختند

دزفول-ایرنا- مدیر گروه مدیریت خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: سال گذشته، ۶ هزار و ۶۷۶ نفر از همشهریان دزفولی دچار حادثه شدند که ۸۰ نفر آنان به دلیل مصدومیت ناشی از تصادف جان خود را از دست دادند.

راضیه حلوایی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حوادث ترافیکی نخستین علت مرگ ناشی از حوادث است و هرساله در سراسر جهان بیش از ۲ میلیون نفر به علت این وقایع جان خود را از دست می‌دهند.

وی اظهارکرد: هر ساله با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به ویژه در شهریورماه شاهد افزایش موج سفرهای تابستانی افزایش تصادفات هستیم.


مدیرگروه مدیریت خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بر ضرورت جدی گرفتن همه توصیه‌های ایمنی تاکید کرد و گفت: باید با رعایت اصول رانندگی‌ ایمن و پرهیز از عوامل خطر حوادث ترافیکی، از وقوع تصادفات ناگوار توام با فوت و یا جرح و معلولیت و همچنین تحمیل خسارات مالی به شهروندان پیشگیری کنیم.

حلوائی زاده افزود: آموزش عوامل خطر حوادث ترافیکی از جمله سرعت بالا، عدم استفاده از کمربند ایمنی، رانندگی درهنگام خستگی و خواب آلودگی، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، سبقت غیرمجاز، عدم استفاده از صندلی مخصوص کودک و نشاندن او بر روی پای راننده، عدم استفاده از کلاه ایمنی موتورسواران، دیده نشدن عابران پیاده به کلیه افراد جامعه رانندگان خودرو، موتور سوار، دوچرخه، سرنشینان خودرو، عابران پیاده بسیار ضروری است.

وی تاکید کرد: رعایت اصول رانندگب موجب ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش تلفات ناشی از حوادث خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha