استاندار تهران: راهپیمایی جاماندگان بزرگترین نماد بازیادآوری اربعین است

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران با تاکید بر پوشش رسانه‌ای حداکثری آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در پایتخت گفت: راهپیمایی جاماندگان بزرگترین نماد باز یادآوری اربعین است.

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، علیرضا فخاری عصر دوشنبه در نشست برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در حرم سیدالکریم و با حضور حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: خداوند را شاکریم که افتخار خدمتگزاری به زائرانی که با نیتی پاک و با هدف جایگزینی پیاده‌روی نجف به کربلا و کربلا به نجف در مسیر پر طمطراق تهران تا مرکز و قبله تهران طی می‌کنند را نصیب ما کرده است.

استاندار تهران با بیان اینکه راهپیمایی جاماندگان اربعین یک پدیده نوظهور است که در سال‌های اخیر اقدام به برگزاری آن شده است، گفت: این مراسم هر سال نسبت به سال قبل پر شور و شعورتر برگزار شده است.

فخاری با بیان اینکه باید برگزاری مراسم جاماندگان اربعین سال گذشته را مورد آسیب‌شناسی قرار دهیم، افزود: در آئین‌هایی همانند اربعین که حضور مردم در آنها پررنگ است، نقش دستگاه‌های اجرایی را کمتر جلوه می‌دهیم اما تحلیل و بررسی نقاط ضعف بین دستگاهی سبب برگزاری باشکوه‌تر این آئین خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع برقراری امنیت در مراسم جاماندگان اربعین گفت: رعایت همه موارد امنیتی، قوانین و مقررات و جابه جایی جمعیت و استقرار تجهیزات، همه و همه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن توجه شود.

استاندار تهران: راهپیمایی جاماندگان بزرگترین نماد بازیادآوری اربعین است

استاندار تهران بروز تحول و نوآوری‌ها توسط دستگاه‌های برگزارکننده را که اسباب آرامش و آسایش مردم در خلال برگزاری مراسم اربعین تامین می‌کند را مهم دانست و افزود: پس از رخدادهایی که در کربلا و نجف در روز اربعین اتفاق می‌افتد، مراسم جاماندگان بزرگترین نماد یادآوری و بازیادآوری اربعین محسوب می‌شود که فقط هم مختص تهران نیست و در اغلب استان‌های کشور این آیین چند ۱۰ میلیونی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر پوشش رسانه‌ای مناسب آیین باشکوه جاماندگان اربعین گفت: اربعین به لحاظ فرهنگی باید بهترین جلوه را نمایان کند، در مسیر کربلا و نجف در روز اربعین صحنه‌هایی خلق می‌شود که باید ماندگار شوند و این موضوع نیاز به پوشش و بازتاب حداکثری رسانه دارد.

استاندار تهران افزود: مراسم جاماندگان اربعین از ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح‬ از میدان حسین (ع) شکل می‌گیرد و ساعت ۶ حرکت آغاز می‌شود و در این راستا از همه مسوولانی که تمهیدات این حرکت بزرگ را فراهم کرده‌اند کمال قدردانی را دارم.

آیین بزرگ پیاده‌روی جاماندگان اربعین همانند سال‌های گذشته در روز چهارم شهریور ۱۴۰۳ مصادف با اربعین حسینی در استان تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha