عضو ارشد حماس: رویارویی با اشغالگران در کرانه باختری رو به گسترش است

تهران– ایرنا– یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد رویارویی با اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری به صورت فزاینده‌ای ادامه دارد و روش‌های رویارویی با اشغالگران، پیشرفته‌تر شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب نیوز، «محمود مرداوی» در این باره گفت: جنگ و عملیات نظامی در کرانه باختری به صورت فزاینده‌ای ادامه دارد و این افزایش تنش پس از انتشار اطلاعاتی توسط رسانه‌های دشمن انجام می‌گیرد که تاکید دارد «آوی بلوط» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی خواستار انجام عملیات زمینی در شمال کرانه باختری مشابه عملیات ارتش این رژیم در نوار غزه شده است.

مرداوی در تحلیلی در این باره تاکید کرد: با وجود عدم اجرای عملیات نظامی در شمال نوار غزه به مفهوم عملیاتی آن، رژیم صهیونیستی از طریق گسترش استفاده از نیروی هوایی و پهپادهای نظامی در انجام حملات هوایی به شهرهای شمال کرانه باختری با هدف کشتار شمار هرچه بیشتری از فلسطینی‌ها و نابودی تأسیسات زیربنایی اردوگاههای فلسطینی و غیر قابل سکونت کردن آنها، اقدام به افزایش حضور نظامی در کرانه باختری کرده است.

مرداوی همچنین گفت: در مقابل این اقدامات رژیم اشغالگر، مقاومت فلسطین نیز بر رویارویی با اشغالگران از طریق پیشرفته‌تر کردن روش‌های رویارویی با دشمن در زمینه کیفیت بمب‌های مورد استفاده برای انهدام ماشین آلات نظامی اشغالگران، اصرار بیشتری پیدا کرده است که آخرین نمونه آن منفجر کردن یک بمب در مسیر خودروی نظامی اشغالگران در هنگام حمله به شهر طوباس بود که منجر به زخمی شدن چهار نظامی اشغالگر شد.

عضو ارشد حماس افزود: رژیم اشغالگر قبل از عملیات طوفان الاقصی، آمارها درباره رویارویی بین فلسطینی‌ها و اشغالگران را منتشر می‌کرد و این آمارها نشان می‌دهد که شمار خودروهای نظامی هدف قرار گرفته در کرانه باختری پس از طوفان الاقصی با تعداد آنها در زمان انتفاضه الاقصی برابری می کند.

مرداوی تاکید کرد: مقاومت در کرانه باختری از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که مهم‌ترین آنها تمرکز بر کمین از طریق بمب گذاری یا حمله با استفاده از تیربار و خودداری از رویارویی مستقیم است که اشغالگران در این روش تلاش می کنند نیروهای مقاومت را به سمت مناطق استقرار تک تیراندازهایشان بکشانند و شمار هرچه بیشتری از آنها را به شهادت برسانند.

عضو ارشد حماس تصریح کرد: عملیات شناسایی و اجرا، از جمله مسائلی است که مقاومت را در انجام عملیاتش در کرانه باختری به اهدافش می‌رساند و مقاومت قبل از اجرا، نیازمند عملیات شناسایی و بررسی فضا و شرایط عملیات به صورت مداوم است.

مرداوی خاطرنشان کرد: مدیریت امکانات و استفاده از تجهیزات موجود با هدف غلبه بر موانع مانند ساخت بمب‌های دست ساز یا خرید سلاح از جمله امور مهمی است که در بسیاری از عملیات‌ها با موفقیت انجام می‌گیرد.

عضو ارشد حماس همچنین گفت: مقاومت در کرانه باختری بین عملیات دفاعی و هجومی توازن برقرار می‌کند و پیشرفت زیادی در زمینه افزایش شمار عملیات مقاومت علیه اهداف دشمن مشاهده می‌شود که این امر، دستاورد بسیار مهمی است. زیرا باعث ایجاد توازن بین عملیات دفاعی مقاومت و عملیات تهاجمی در کمین دشمن، شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲)، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز عملیات‌هایی را در پاسخ به جنایت‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه اهالی غزه انجام داده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت صدها فلسطینی را نیز در کرانه باختری شهید و زخمی کرده است.

افزایش عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری، باعث نگرانی شدید رژیم اشغالگر از تکرار هفتم اکتبری دیگر است که ممکن است این بار در کرانه باختری رخ دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha