فرماندار مروست: ادارات در مناسب سازی معابر برای معلولان پیشگام باشند

یزد- ایرنا- فرماندار مروست گفت: مناسب سازی محیطی ادارات و نهادها در ارائه خدمات  به جامعه معلولان، جانبازان و سالمندان در شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد و دستگاه‌ها در این زمینه پیشگام باشند.

به ایرنا، " جواد دانشور " شامگاه دوشنبه در نشست مناسب سازی شهرستان اظهار کرد: مناسب سازی ورودی و مسیرهای منتهی به ادارات و نهادها باید در اولویت مسئولان با همکاری مردم گیرد که تحقق حقوق شهروندی و دارای اهمیت خاص است.

وی ادامه داد: باید همت کنیم که مناسب سازی به نحو احسن در سطح شهرستان خیلی درست انجام شود تا زمینه را برای حضور افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان در جامعه فراهم شود و این قشر از جامعه از حقوق برابری با دیگر شهروندان برخوردار باشند.

فرماندار مروست با قدردانی از اقدامات انجام شده در زمینه مناسب سازی در شهرستان، بیان کرد: وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی است که در پرداختن به امور معلولان از تمام ظرفیت‌های خود کمک بگیرند و آن را تنها وظیفه اداره بهزیستی ندانند.

فرماندار مروست: ادارات در مناسب سازی معابر برای معلولان پیشگام باشند

دانشور از ادارات مرتبط با موضوع مناسب سازی در شهرستان خواست رسالت خود را در این خصوص که دارای اهمیت و یک مطالبه مهم است به جد پیگیری و انجام دهند که زمینه رضایت جامعه هدف را بیش از گذشته فراهم شود.

در ادامه جلسه اعضا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح و تعدادی از معلولان حاضر در جلسه مسائل و مشکلات خود در زمینه‌های مختلف ارائه کردند.

تعداد افراد معلول برخوردار از خدمات بهزیستی استان یزد حدود ۵۳ هزار نفر است در حالی که بر اساس آمارها ۱۰ تا ۱۲ درصد افراد هر جامعه ای دچار یک یا چند معلولیت هستند، حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را نیز سالمندان تشکیل می‌دهند.

استان یزد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha