گزینه پیشنهادی وزارت نیرو اشراف کامل درباره صنعت آب و برق دارد

اصفهان- ایرنا- کارشناس ارشد صنعت برق در اصفهان گفت: «عباس علی‌آبادی» گزینه پیشنهادی برای وزارت نیرو، فردی با تجربه از بدنه این وزارتخانه است و اشراف کامل نسبت به مسائل صنعت آب و برق دارد.

سید محمدرضا نوحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عباس علی‌آبادی مدت‌ها در سمت معاون وزیر نیرو مشغول به‌کار بود و بدون تردید تجربه و اطلاعات وی کمک خوبی به پیشبرد برنامه‌های وزرات نیرو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کارکنان صنعت برق، آقای علی‌آبادی را به‌عنوان عضو موثر مپنا و متخصص مسائل نیروگاهی می‌شناسند، ادامه داد: گزینه پیشنهادی وزارت نیرو، آگاهی کاملی درباره کمبود نیروگاه‌ها و چالش‌های صنعت برق دارد و راه حل مشکلات را می‌داند.

این کارشناس ارشد صنعت برق اظهار داشت: علی‌آبادی فرد غریبه ای در وزارت نیرو نیست، در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و نیروگاه‌های خورشیدی اشراف کامل دارد و در زمان وزارت وی در صنعت، معدن و تجارت، بحث ماشین‌های خورشیدی را مطرح کرد.

نوحی خاطرنشان کرد: دید بدنه صنعت برق نسبت به عباس علی‌آبادی مثبت است و حضور وی در وزارت نیرو می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد.

وی اضافه کرد: مشکلات کمبود انرژی در استان‌هایی مانند اصفهان که صنعتی محسوب می‌شود و اقتصاد آن در درجه اول مرتبط با صنعت است، بیش از بسیاری از نقاط دیگر اهمیت دارد و جدا از بحث خاموشی بخش خانگی، قطعی برق صنایع و کارخانه‌ها لطمه‌های زیادی به اقتصاد اصفهان وارد می‌کند.

مدرس دانشگاه مهاجر اصفهان افزود: اولویت صنعت برق باید به حداقل رساندن خاموشی ها به‌ویژه در بخش صنعت باشد و آقای علی‌آبادی، موافق دیدگاهی که صنایع باید دنبال احداث نیروگاه‌ها بروند، است بطوریکه در زمان وزارت وی در صنعت، معدن و تجارت نیروگاه‌هایی در صنعت فولاد احداث و بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مرداد به هیأت رییسه مجلس ارائه شد و رییس جمهور روز شنبه ۲۷ مرداد برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی رفت.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مرداد بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزیران پیشنهادی دولت را در ۲ شیفت آغاز کردند؛ وزیران پیشنهادی دولت در هفته گذشته در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و کمیسیون‌ها هم نتیجه بررسی‌ها و جمع‌بندی را به هیات رییسه اعلام کردند.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم از شنبه ۲۷ مرداد آغاز شد و این روند به‌صورت ۲ شیفت در صحن علنی مجلس تا امروز چهارشنبه (۳۱ مرداد) ادامه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha