۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۶:۵۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85573255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس شهادت محافظان شهید اسماعیل هنیه را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- جنبش حماس بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای شهادت ۶ نفر از محافظان شهید اسماعیل هنیه رئیس پیشین دفتر سیاسی این جنبش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، در بیانیه حماس آمده است: این جنایت نشان دهنده اوج حقد و کینه اشغالگران نسبت به همه کسانی است که از نزدیک یا دور با رهبر شهید اسماعیل هنیه در ارتباط بوده‌اند و این ادامه جنایات قبلی در این زمینه تلقی می‌شود که با ترور فرزندان و نوه‌های او و بمباران خانه‌های نزدیکان وی آغاز نشد و با ترور وی در تهران هم پایان نمی‌یابد.

جنبش حماس ضمن تسلیت شهادت این افراد، تاکید کرد که جنایات دشمن صهیونیستی تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند اراده مقاومت را در درون ملت و مجاهدان مقاومت از بین ببرد و جنبش حماس که در این جنگ همانند بقیه ملت عزیزان خود را تقدیم کرده، به راه مقاومت و جهاد تا بیرون راندن دشمن و شکست آن در مقابل عزم و اراده مبارک فلسطینیان ادامه خواهد داد.

این جنبش فلسطینی در پایان تاکید کرد: خداوند همه شهدای ملت ما را بیامرزد و قلوب خانواده‌هایشان را قوت بخشد و بر صبر و استواری آنان بیفزاید.

منابع خبری دوشنبه شب گزارش داده بودند که ۹ فلسطینی از جمله ۶ نفر از همراهان و محافظان شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی پیشین جنبش حماس در غزه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه الشاطئ واقع در غرب این شهر شهید شدند.

بر اساس این گزارش، از صبح دوشنبه نیز دست کم ۳۵ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه شهید شدند.

بر اساس جدیدترین گزارش وزارت بهداشت فلسطین، آمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون، به ۴۰ هزار و ۱۳۹ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از جنوب فلسطین علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ ( ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه و یک وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد.

این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳ ) به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و دارو ویران شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha