۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85573269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه رژیم صهیونیستی: هالوی به محض دستیابی به توافق آتش‌بس استعفا می‌کند

تهران- ایرنا- کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش این رژیم به محض دستیابی به توافق آتش‌بس غزه استعفا خواهد کرد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش در جلسات غیرعلنی گفته است که به محض دستیابی به توافق با مقاومت در نوار غزه از سمت خود استعفا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، استعفای هالوی به خاطر این است که وی مسئول شکست هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) مقابل عملیات طوفان الاقصی است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با ۲ هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از جنوب فلسطین علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ ( ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه و یک وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد.

این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳ ) به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و دارو ویران شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha