حدود هشت هزار اثر به جشنواره هنرهای تجسمی خراسان شمالی رسید

بجنورد-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هفت هزار و ۸۶۵ اثر از یک هزار و ۲۳۳ هنرمند به دبیرخانه سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به میزبانی این استان رسید.

تقی صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۳۰ هنرمند خراسان شمالی در سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران شرکت کردند.

وی با اشاره به داوری هنرمندان استان در این رویداد ملی افزود: "حسین معمری" در رشته عکس،"علی کاملیان" در رشته مجسمه سازی، "عباس ناصری"در کاریکاتور و "محمدرضا فیروزه" در رشته نقاشی در کنار دیگر داوران، آثار این دوره از جشنواره را ارزیابی می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: سی‌ و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری "مینا صدری" در رشته‌ های تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه‌سازی، نقاشی، نگارگری، هنر سرامیک و رسانه‌های هنری جدید، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها از ۱۹ تا ۲۳ شهریور ماه در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در جشنواره سی و یکم و کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد می‌توانند به سامانه www.yafestival.ir مراجعه کنند.

در خراسان شمالی با جمعیت یک میلون نفری که در شمالشرق کشور واقع است دارای ۹ سالن سینمایی و ۱۲ سالن نمایشی است.

اکنون در این استان با جمعیت یک میلیون نفری، هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد که شامل موسسات فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌های هنری، سالنهای سینما و تئاتر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha