خسروپناه: پارالمپین‌ها قهرمانان امیدبخش جامعه هستند

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از پارالمپین‌های ایران به عنوان قهرمانان امیدبخش جامعه یاد کرد و گفت: امیدوارم این قهرمانان بتوانند نتایج بهتری نسبت به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب کنند تا مردم ایران شاد شوند.

به گزارش ایرنا، در آستانه اعزام کاروان کشورمان به پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در محل فدراسیون جانبازان و توان‌یابان با ملی‌پوشان والیبال نشسته، پاراتیروکمان، پاراوزنه‌برداری، پارادوومیدانی و مسئولین فدراسیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست جلیل کوهپایه‌زاده رئیس فدراسیون درباره اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالبی را عنوان و گفت: با گذشت ۷ سال از تصویب این مصوبه، به دلیل نبود برنامه و سند اجرایی، این مصوبه به صورت کامل اجرایی نشده است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه بر اجرای این مصوبه تاکید کرد و گفت: به طور حتم با هماهنگی فدراسیون و شورای عالی انقلاب فرهنگی سند اجرایی این مصوبه تدوین و به زودی ابلاغ خواهد شد و امیدواریم با دستور این سند اجرایی، شاهد توسعه بیشتر و کامل‌تر ورزش هم در بخش همگانی و هم بخش قهرمانی با افزایش تعاملات بین بخشی و مشارکت اجتماعی باشیم.

وی پس از دیدار با ملی‌پوشان پارالمپیکی گفت: افتخاری بود تا در کنار این عزیزان باشم. امیدوارم این قهرمانان بتوانند نتایج بهتری نسبت به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب کنند تا مردم ایران شاد شوند.

خسروپناه تصریح کرد: پای درد دل قهرمانان نشستم و مطالبات به حقی داشتند که جا دارد ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی یک سند به صورت مستقل برای رسیدن به این دغدغه‌ها تدوین کنیم تا حقوق آنان ادا شود. مجلس شورای اسلامی و قوه مجربه نیز باید توجه ویژه‌ای به این قهرمانان داشته باشند زیرا این عزیزان قهرمانان امیدبخش هستند.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی دغدغه قهرمانان پارالمپیکی را داریم زیرا باور داریم آنان نماد امید هستند و کارهایی انجام خواهند داد که افراد سالم نمی‌توانند آن را انجام دهند. ما باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی کاری کنیم که دغدغه این عزیزان برطرف شود.

در این دیدار ملی‌پوشان و کادر فنی تیم درباره مسائل و مشکلات خود را صمیمانه با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردند.

هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک روزهای ۶ تا ۱۸ شهریور برگزار خواهد شد. کاروان ورزشی کشورمان در این بازی‌ها با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی شامل تیراندازی با کمان، دوومیدانی، والیبال نشسته، وزنه‌برداری، تکواندو، تیراندازی، کانو، گلبال، شنا و جودو حضور خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha