۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبر: 85573372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده انتظامی: سرقت منزل در قشم ۳۰ درصد کاهش یافته است 

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: سرقت منزل از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان مرزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان روز ۳۰ مردادماه جاری ۱۱۳ نفر سارق در واحدهای مسکونی، مغازه ها، خودروها و سایر بخش ها در سطح این جزیره شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت میزان سرقت از منزل ۳۰ درصد، سرقت از خودرو ۲۸ درصد و سرقت از مغازه ۲۵ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم سرقت از منزل، خودرو، مغازه، موتورسیکلت، اماکن، کیف قاپی، احشام و نظایر آن را از سرقت‌های مهم در سطح این جزیره برشمرد و افزود: بیشتر سرقت های صورت گرفته به دلیل رعایت نکردن مسایل ایمنی از سوی قشموندان و مالکان بوده است.

سرهنگ مرادی از قشموندان و گردشگران ورودی به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خواست تا در حفظ و نگهداری اموال و اشیای با ارزش حساسیت بیشتری داشته باشند تا شاهد کاهش زمینه سرقت باشیم.

وی بر لزوم کاربردی کردن هشدارهای انتظامی و توسعه آموزش های همگانی حوزه پیشگیری از سرقت تاکید کرد و گفت: پلیس این شهرستان در این رابطه احساس مسوولیت و همت مضاعف داشته و اقدامات خود را از ابتدای سال جاری تاکنون روی توسعه برنامه های پیشگیرانه متمرکز کرده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha