افزون بر هزار انشعاب آب در روستاهای مشهد استانداردسازی شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: استانداردسازی انشعابات در روستاهای تحت پوشش این شرکت در حال انجام است و در این راستا از ابتدای سال تاکنون هزار و ۶۸ انشعاب استانداردسازی شده است.

حسین اسماعیلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه سال گذشته با کاهش نزولات آسمانی مواجه بودیم و سال‌هایی بسیار خشک را پشت سر گذاشتیم.

وی اضافه کرد: اقدامات مختلفی توسط این شرکت برای گذر از شرایط بحرانی آب عملیاتی شد که یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده، ساخت مخازن ذخیره آب است که مشهد و روستاهای آن را از تنش آبی بزرگی نجات داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در این راستا ۲۸ مخزن آب در مشهد طی ۲ سال اخیر توسط این شرکت ساخته شد تا روستائیان با وجود کم بارشی کمتر دچار تنش آبی شوند.

و در صورت نیاز برای مناطق و روستاها ساخت مخازن جدید ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، منابع آبی مشهد شامل دریاچه‌های پشت چهار سد "طرق، اَرداک، دوستی و کاردِه" می شود که سد دوستی از مهم‌ترین آنهاست، همچنین چندین حلقه چاه و ۲ رشته قنات منابع آبی دیگر مشهد را شکل داده اند.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha