یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در خمین معدوم شد

خمین - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی شهرستان خمین گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف و تاریخ منقضی در نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی این شهرستان، شناسایی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

دکتر محمد رضا جوانمرد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این میزان فرآورده خام دامی طی ۲ ماهه اخیر در بازدیدهای ادواری بازرسان اداره دامپزشکی خمین به دلیل شرایط نامناسب بهداشتی و انقضای تاریخ مصرف، ضبط شد و دستور قضایی برای معدوم‌سازی آن صادر شد.

وی ادامه داد: بازرسان دامپزشکی شهرستان خمین همواره به صورت دوره‌ای از تمام مراکز تولید و استحصال گوشت و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید و به منظور سلامت مصرف کنندگان و همشهریان با هرگونه فروش فرآورده غیر بهداشتی و تاریخ منقضی، برخورد می‌کنند.

رییس اداره دامپزشکی خمین بیان کرد: شهروندان هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به تاریخ انقضاء، شرایط نگهداری، شکل ظاهری، برچسب مشخصات و تاییدیه دامپزشکی توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی توسط متصدیان عرضه فرآورده‌های خام دامی، موارد را در اسرع وقت به اداره دامپزشکی شهرستان و یا به سامانه ۱۵۱۲ گزارش دهند.

شهرستان خمین با جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در ۶۵ کیلومتری جنوب اراک مرکز استان مرکزی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha