۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۲
کد خبر: 85573405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاریخ برگزاری انتخابات نخست وزیری ژاپن اعلام شد

۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۲
کد خبر: 85573405
تاریخ برگزاری انتخابات نخست وزیری ژاپن اعلام شد

تهران- ایرنا- در پی رسوایی مالی کابینه «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن و اعلام کناره‌گیری وی از سمت خود، حزب حاکم ژاپن ۲۷ سپتامبر برابر با ۶ مهرماه ۱۴۰۳ را زمان برگزاری انتخابات برای جایگزینی وی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری کیودو نوشت: به موجب تصمیم روز سه شنبه حزب حاکم «لیبرال دموکرات» ژاپن، زمان برگزاری انتخابات برای برگزیدن جانشین کشیدا ۲۷ سپتامبر اعلام و یک دوره ۱۵ روزه کارزار انتخاباتی در نظر گرفته شده است که از ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۳) آغاز می شود.

بنابراین گزارش، دوره ریاست سه ساله کیشیدا بر حزب لیبرال دموکرات ژاپن در اواخر ماه سپتامبر به پایان می رسد.

درهمین حال حزب «دموکراتیک مشروطه» از احزاب اصلی اپوزوسیون حزب حاکم ژاپن به رهبری «کنتا ازومی» (Kenta Izumi) نیز قرار است انتخاباتی برای تعیین رهبری در مورخ ۲۳ سپتامبر (دوم مهرماه ۱۴۰۳) برگزار کند که کارزار انتخاباتی آن از هفتم سپتامبر (۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳) آغاز می شود.

تاریخ برگزاری انتخاب نخست وزیری ژاپن اعلام شد

به گزارش ایرنا، کیشیدا رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن (LDP) و نخست‌وزیر این کشور در مورخ چهارشنبه ۱۴ ماه اوت برابر با ۲۴ امرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد که در انتخابات رهبری حزب حاکم در ماه سپتامبر شرکت نخواهد کرد و به این ترتیب از قدرت کناره‌گیری می‌کند.

تصمیم نخست‌وزیر ژاپن برای کناره‌گیری از شرکت در انتخابات رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن پس از یک رسوایی مالی سیاسی مربوط به جناح‌های درون این حزب اتخاذ شد.

این موضوع به کاهش شدید محبوبیت حزب حاکم لیبرال دموکرات و شخص کیشیدا به عنوان رهبر آن انجامید.

در همین حال، با شکست حزب لیبرال دموکرات ژاپن (LDP) در انتخابات میاندوره‌ای در برخی مناطق این کشور، جایگاه حزب حاکم و کیشیدا بیش از پیش متزلزل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha