به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر شریفی روز سه شنبه در گفت و گویی با اشاره به تردد بیش از چهار و نیم میلیون موتورسوار در تهران تاکید کرد: با روشهای سنتی نمیشود ترافیک پایتخت با این وسعت را اداره کرد و باید برای کنترل وسایط نقلیه به ویژه موتورسیکلتها به روشهای هوشمند روی آورد.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت ادامه داد: یکی از مطالبات ما از مدیریت شهری این است که با استقرار سیستمهای هوشمند موجب شود تا ترافیک را کنترل و اداره کنیم و این کار البته در حوزه موتورسیکلتها ضروریتر است.
سرهنگ شریفی گفت: با این وجود ما با اجرای طرحهای مختلفی چون طرح ۱۰ با تخلفات راکبان موتورسیکلت برخورد میکنیم و یکی از مهمترین تخلفات در این زمینه پلاک پوشانی است که با توجه به اینکه جریمه آن به ۷۰۰ هزار تومان رسیده میزان این تخلف کاهشی است.
وی افزود: همچنین توقیف ساعتی موتور یا اعزام به پارکینگ را هم انجام میدهیم؛ باید بپذیریم که کنترل بیش از چهار و نیم میلیون دستگاه موتور سیکلت با روشهای سنتی بسیار سخت است.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ما ماموران خود را در پهنههای مختلف شهری به ویژه آن نقاطی که تجمع موتورسوران بیشتر است مستقر کردیم تا با تخلفات برخورد کنند.
سرهنگ شریفی یادآور شد: پلاک پوشانی، حرکت خلاف جهت مسیر، حرکت در خط ویژه و پیاده رو موتورسواران محورهای اصلی برخورد پلیس با راکبان است که به جد و مستمر در حال اجرا است.
نظر شما