۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85573449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تسهیلگران شغلی در مراکز مثبت زندگی زنجان به کارگیری می‌شوند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۳۶ مرکز مثبت زندگی در سطح استان با هدف تسهیل خدمات دهی در محلات و دسترسی آسانتر مددجویان در حال فعالیت هستند که تسهیلگران شغلی در این مراکز برای توانمندسازی جامعه هدف به کارگیری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله خدابنده لو روز سه شنبه در جریان برگزاری اولین آزمون تایید صلاحیت علمی تسهیلگران شغلی ویژه متقاضیان ارائه خدمات تخصصی در مراکز مثبت زندگی که با همکاری آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد،‌ به خبرنگار ایرنا گفت: در این آزمون هفت نفر از علاقه مندان به توانمندسازی افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی جذب خواهند شد که شرایط یاری افراد جویای کار برای داشتن یک شغل پایدار را دارند.

وی اضافه کرد: این آزمون بر اساس تفاهم نامه منعقده کشوری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان بهزیستی برگزار شد که در این آزمون ۳۳ نفر شرکت کردند.

خدابنده لو افزود: از این تعداد ۲۱ نفر تایید صلاحیت علمی شده و بعد از انجام مصاحبه تخصصی در ستاد بهزیستی کشور هفت نفر برای انجام کار به عنوان تسهیلگر شغلی در مراکز مثبت زندگی شهرستانها مشغول به کار می شوند.

این مسوول، هدف از برگزاری آزمون را پایدارسازی اشتغال مددجویان عنوان کرد و گفت: در راستای تکمیل زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات اشتغال در هر شهرستان قرار است کارشناسانی، کار پشتیبانی شغلی را انجام دهند تا به پایدارسازی اشتغال مددجویان بهزیستی کمک شود.

خدابنده لو، ارزیابی و نیازسنجی شغلی، راهنمایی و مشاوره شغلی شامل رغبت سنجی، شخصیت شناسی، استعدادیابی و تعیین مسیر شغلی، اجرای برنامه آماده سازی شغلی در ابعاد روانی، اجتماعی و اقتصادی تسهیل توسعه مهارتهای فردی شامل آموزش مهارت های فنی و حرفه ای، مهارت کارآفرینی و کسب و کار را از وظایف تسهیلگران شغلی ذکر کرد.

وی، هدایت مسیر شغلی به صورت راهبری و پشتیبانی شغلی، تسهیلگری اشتغال در بخش خوداشتغالی خانگی و غیرخانگی و یا کاریابی در بخش غیردولتی، تسهیلگری اشتغال های گروهی و اجتماع محور نظیر گروههای همیار، تامین مالی خرد و صندوهای خرد محلی و تسهیلگری اشتغال حمایت شده ویژه افراد دارای معلولیت را از دیگر وظایف تسهیلگران شغلی بیان کرد.

در سه ماهه اول امسال بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان ایجاد شده است.

هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند که خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha