۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۲
کد خبر: 85573481
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

واشنگتن پست: حملات جدید اوکراین مانع از پیشروی روسیه نشده‌ است

تهران-ایرنا- «واشنگتن پست» گزارش داد که با نزدیک شدن نیروهای مسکو به منطقه «پوکروفسک» در «دونتسک»، امید حامیان کی‌یف مبنی بر اینکه تهاجم اوکراین به روسیه باعث کاهش فشار مسکو در جبهه شرقی شود، بر باد رفته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، موفقیت‌های اوکراین در تهاجم دو هفته‌ای خود به روسیه، حرکت نیروهای مسکو به سمت شرق این کشور را متوقف نکرده است.

این گزارش افزود: مقامات «پوکروفسک» در شرق اوکراین می گویند که در صورت سقوط این شهر پس از پیشروی روسیه که اکنون کمتر از شش مایل از محدوده شهر فاصله دارد، مجبور به تخلیه ساکنان آن خواهند شد.

الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروهای اوکراینی روز دوشنبه تایید کرد که "درگیری های سنگین" در اطراف پوکروفسک در حال وقوع است. رییس ستاد کل اوکراین در صفحه فیسبوک خود نوشت که نیروهای روسی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بار تلاش کرده اند به مواضع آنها یورش ببرند.

به گفته کارشناسان، نقشه‌ها نیروهای روسی را نشان می‌دهد که به روستاهای «هرودیوکا»، «کراسنی یار» و «نووهرودیوکا» در شرق پوکروفسک نزدیک می‌شوند و این می‌تواند نشان از نزدیک بودن زمان پیشرفت های بیشتر و وسیع تر روسیه داشته باشد.

فرانتس استفان گادی، تحلیلگر نظامی «مرکز امنیت جدید آمریکا» مستقر در وین، گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد روس‌ها در واقع در آخرین خط دفاعی خارج از پوکروفسک درگیر شده اند. وی افزود: روسیه همچنان از نظر نیروی انسانی و قدرت تسلیحاتی نسبت به نیروهای اوکراینی برتری دارد.

بنابر این گزارش، از دست دادن پوکروفسک -یک مرکز لجستیکی در محل اتصال دو جاده اصلی در شرق اوکراین-، مسیر پیشروی بیشتر روسیه در این منطقه صنعتی را که مدت‌هاست کانون درگیری‌ها بوده، باز خواهد کرد. مسئولان شهر از مردم خواسته اند که آن را ترک کنند. از جمعیت حدود ۸۶ هزار نفری این شهر قبل از تهاجم تمام عیار روسیه، تنها حدود ۵۳ هزار نفر باقی مانده اند و روزانه ۵۰۰ نفر هر روز آنجا را ترک می کنند.

واشنگتن پست نوشت: به گفته تحلیلگران، پیشروی مداوم روسیه به ضعف راهبردی اوکراین اشاره دارد، زیرا امیدهای کی یف برای محدود کردن پیشروی های روسیه در شرق تاکنون محقق نشده است.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور، کنترل یک شهر در منطقه «دونتسک» در شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور، شهر «آرتیومو» در منطقه دونتسک در شرق اوکراین را در حالی تحت کنترل خود درآورده‌اند که حملات نظامیان روس علیه شهر مجاور آن یعنی «تورتسک» افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، شهر «آرتیومو» (Artyomovo) موسوم به «زالیزن» (Zalizne) در منطقه دونتسک قبل از جنگ حدود پنج هزار نفر و شهر مجاور آن یعنی «تورتسک» حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت داشت.

نیروهای اوکراین تلاش می‌کنند با نفوذ به منطقه کورسک روسیه تمرکز نظامی کرملین را از خط مقدم در خاک اوکراین منحرف کرده و به نقاط دیگری بکشانند.

اما ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیش تر هشدار داده بود که پوکروفسک و سایر شهرهای نزدیک آن در منطقه دونتسک «با شدیدترین حملات روسیه» مواجه هستند.

پوکروفسک یکی از کانون‌های اصلی دفاعی و قطب لجستیکی نیروهای اوکراین در منطقه دونتسک است.

در صورتی که روسیه بتواند این شهر را تصرف کند ضربه بزرگی به قابلیت‌های دفاعی و خطوط تدارکی اوکراین وارد کرده و نظامیان روس را به تسلط کامل بر دونتسک نزدیک‌تر می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha