۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶
کد خبر: 85573529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلاهبرداری  ۱۰ میلیارد ریالی با «رسیدساز» جعلی در شاهدشهر

شهریار - ایرنا - رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از دستگیری فردی که با استفاده از نرم‌افزار «رسیدساز» جعلی برای خرید ۱۵ دستگاه تلفن همراه و لپ تاپ به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبرداد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری پلیس، سرهنگ«شاهین حسنوند» در این خصوص اظهار داشت: ۲۴خرداد ماه سال جاری فردی با همراه داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتای غرب استان تهران مراجعه کرده و از فروش یک دستگاه لب تاپ و کلاهبرداری مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال خریدار با استفاده رسیدساز جعلی خبر داد که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: به محض وصول پرونده مراتب در دستور کارشناسان قرار گرفت و با اقدامات فنی پلیس, فرد ۳۰ ساله ای با خودروی ۲۰۶ سفید رنگ در محل انجام معامله مورد شناسائی قرارگرفت که در ادامه با تداوم اقدامات, محدوده فعالیتی متهم در شاهدشهر شهریار مورد شناسائی قرارگرفت.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی و در عملیاتی منسجم متهم در شاهدشهر دستگیر و در بازرسی از منزل و خودروی وی تعداد ۲ عدد گوشی تلفن همراه و ۳ سیم کارت و تعداد ۸ عدد کارت بانکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات به جرم خود اعتراف کرد و اعلام داشت از طریق صفحات اینستاگرامی با کلاهبرداری رسیدساز جعلی آشنا شده و تاکنون بیش از ۱۵دستگاه گوشی تلفن همراه ولب تاپ به ارزش ۱۰میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و در بازدید از گوشی تلفن همراه متهم بیش از ۳۰۰ فقره رسید آماده استخراج شد.

به گفته سرهنگ حسنوند متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف پرونده تعدی به اموال دولتی به ارزش ۱۷میلیارد ریال

سرهنگ«داریوش صادقی فرد» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در این باره گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یکی از سازمان های دولتی در شهرستان رباط کریم در ۱۹ مهرماه ۳ سال گذشته, ۱۳هزار متر مربع از املاک غیرمنقول خود در رباط کریم در شهرک مسکونی اشکانیه به شرکتی به مبلغ ماهیانه۷۰۰میلیون ریال واگذار کرده که بعد از ۲ سال به علت عدم ایفای تعهدات پیمانکار، درخواست فسخ قرارداد را مطرح کرده و پیگیری قضائی آن را انجام داده و خواهان استرداد زمین خود شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی غرب استان گقت: در این راستا با پیگیری صورت گرفته با توجه به اینکه پیمانکار به تعهدات خود در یک سال قبل پایبند نبوده، تحقیقات در این خصوص انجام و با همکاری دادستان شهرستان رباط کریم دستور پلمب ملک به نفع یکی از سازمان های دولتی در شهرستان رباط کریم صادر و ملک اعلامی پلمب شد.

به گفته سرهنگ صادقی فرد، ارزش پرونده مطروح شده توسط کارشناسان، ۱۷ میلیارد ریال تخمین زده می شد که با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی منجر به نتیجه شد.

جمع آوری اتباع غیر مجاز در شهرستان شهریار

سرهنگ"پیمان فتاحی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در جریان اجرای طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی، جمع آوری اتباع غیرمجاز را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در جریان اجرای این طرح، پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و اتباع غیرمجاز را در شهرستان شهریار جمع آوری و آنها را جهت ساماندهی به اردوگاه منتقل کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha