قم در مسیر پرشور اربعین/ در ۵۰ نقطه شهر از زائران میهمان نوازی می‌شود + فیلم

قم - ایرنا - قم، شهری که این روزها عطر عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان در هر کوی و برزن آن به خوبی نمایان است و به لطف حضور پرشور زائران، به نگین درخشانی در مسیر پیاده‌روی زائران در مسیر رفت و برگشت از کربلای معلی تبدیل شده؛ امسال هشتمین سال متوالی می‌باشد که قرارگاه مردمی اربعین قم، آغوش خود را برای خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران حسینی گشوده شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در روزهای اربعین، هنگامی که سیل جمعیت عاشقان حسینی به سمت کربلای معلا روانه می‌شوند، گروهی از دلدادگان حسینی در قم می‌مانند تا به زائران خدمت کنند. این جاماندگان اربعین، با وجود دوری از کربلا، با دل‌هایی سرشار از عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان، مشغول خدمت‌رسانی به زوار هستند.

۵۰ نقطه از این شهر مقدس، این روزها به فضایی پر شور برای خدمت‌رسانی شبانه‌روزی تبدیل شده‌است. اسکان، اطعام و درمان، تنها بخشی از خدمات ارزنده‌ای است که خادمان این قرارگاه با جان و دل به زائران ارائه می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰۰ هزار زائر از ایران و ۳۵ کشور جهان، میهمان این قرارگاه باشند.

قدم که به این موکب‌ها می‌گذاری، گویی وارد دنیایی دیگر می‌شوی. دنیایی که در آن عشق، ایثار و مهربانی حرف اول را می‌زند. خادمانی با چهره‌های خندان و چشمانی پر از نور، آماده‌اند تا به زائران خسته از سفر، آرامش و آسایش ببخشند. پیر و جوان، زن و مرد، همه و همه با یک هدف واحد گرد هم آمده‌اند: خدمت به زائران اربعین.

قم در مسیر پرشور اربعین/ در ۵۰ نقطه از شهر از زائران میهمان نوازی می‌شود + فیلم

در این موکب‌ها، هر گوشه‌ای داستانی دارد. از پیرمردی که با دست‌های لرزان، چای گرمی را به دست زائری خسته می‌دهد تا جوانی که با اشتیاق، کفش‌های زائران را واکس می‌زند. هر کدام از این خادمان، با زبان بی‌زبان خود از عشق و ارادتشان به امام حسین(ع) می‌گویند.

شب‌های این موکب‌ها، حال و هوای دیگری دارد؛ نوای دلنشین مداحی و مرثیه‌سرایی، فضای موکب را آکنده از عطر معنویت می‌کند. زائران با چشمانی اشک‌آلود، مرغ پرواز خود را با نوای حزن انگیز نوحه به پرواز در آورده و به یاد مصائب اهل‌بیت(ع) می‌گریند.

قم در مسیر پرشور اربعین/ در ۵۰ نقطه از شهر از زائران میهمان نوازی می‌شود + فیلم

اسکان ۲۴ هزار زائر

مسوول قرارگاه مردمی اربعین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: از بیستم مردادماه تاکنون ۲۴ هزار زائر از چندین کشور جهان در این قرارگاه اسکان یافته‌اند.

مهدی قربانی کرم گفت: در هشتمین سال متوالی فعالیت قرارگاه مردمی اربعین، که عمود اول پیاده روی اربعین است یک‌هزار و ۵۰۰ خادم در استان قم به زائران امام حسین (ع)خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به همراهی و همکاری مردم در خدمت به زائران اربعین حسینی گفت: امسال در ۵۰ نقطه از استان قم در منازل، مواکب و بقاع امام زاده‌ها زائران پیاده‌روی اربعین حسینی اسکان داده می‌شوند که امامزاده جمال(ع) هم به عنوان قرارگاه مواکب زوار اربعین و هم به عنوان موکب به خدمت رسانی حال و هوای دیگری دارد.

قم در مسیر پرشور اربعین/ در ۵۰ نقطه از شهر از زائران میهمان نوازی می‌شود + فیلم

وی افزود: قرارگاه مردمی اربعین استان قم در زمینه‌های مختلف از جمله اسکان، پذیرایی، بهداشت و درمان و فرهنگی به ارائه خدمات می‌پردازد.

قربانی کرم با اشاره به اینکه استان قم در هشت سال گذشته از ۳۵ ملیت پذیرای زائر بوده‌است خاطرنشان کرد: قرارگاه مردمی اربعین از بیستم مردادماه آغاز به کارکرده و به مدت یک ماه به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت می‌کند.

اینجا، مرزها و ملیت‌ها معنا ندارد. همه در کنار هم، شانه به شانه، برای خدمت به زائران تلاش می‌کنند. زائرانی از هند، پاکستان، اندونزی، میانمار، آمریکا، اروپا، زائری از آفریقا و از جای جای این کره خاکی همه با زبان مشترک عشق، به این موکب‌ها آمده‌اند.

قرارگاه مردمی اربعین قم، تنها یک مکان نیست، بلکه قلب تپنده‌ی خدمت در این شهر است جایی که در آن عشق، ایثار و مهربانی معنا پیدا می‌کند. جایی که خادمان با جان و دل برای زائران حسینی تلاش می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha