ماجرای گودبرداری در پارک لاله چیست؟

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۶ با رد گودبرداری در پارک لاله، از احداث و جانمایی۴ مخزن بتنی برای ذخیره‌سازی آب مصرفی برای فضای سبز بخش مرکزی پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، سید مرتضی روحانی روز سه‌شنبه درباره منبع نصب آب در بوستان لاله گفت: با توجه به اخطارهای آبی و حساسیت مساله آب در کشور، با نظر کارشناسان خدمات شهری و اکیپ‌های مطالعاتی، ۴ مخزن بتنی برای ذخیره آب و آبیاری فضای سبز در چهار نقطه از سطح منطقه جانمایی و احداث خواهد شد.

شهردار منطقه ۶ تهران درباره این مخازن افزود: دو مخزن با ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب در بوستان لاله و مدرس و دو مخزن هم به ظرفیت هزار متر مکعب در بزرگراه بوستان بهجت آباد و شهرک والفجر احداث خواهد شد که نظمی را در آبیاری فضای سبز ایجاد می‌کند و از طرفی ذخیره آب مصرفی در این مخازن باعث می‌شود از منابع آب‌های زیر زمینی و شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نشود.

روحانی تاکید کرد: اکنون عملیات نصب و احداث مخزن در بوستان بهجت آباد و بوستان لاله بدون اینکه به فضای سبز این بوستان‌ها آسیبی وارد شود، آغاز شده است، تلاش ما این است که بتوانیم حجم ذخیره سازی مخازن را طوری افزایش دهیم تا بهره گیری از سیستم‌های آبیاری قطره ای و استفاده از پسآب ضمن مدیریت مصرف آب در آبیاری فضای سبز، اجازه ندهیم تا بحران کم آبی خللی در آبیاری درختان پارک ها و فضاهای سبز معابر شهری بوجود بیاورد.

به گزارش ایرنا، برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته از گودبرداری پشت حصارکشی پارک لاله خبر داده بودند. در این رابطه هم چندی پیش خبرهای ضد و نقیض درباره ساخت و ساز در پارک لاله در فضای مجاز وایرال شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha