بیمارستان نهم دی تربت حیدریه در ردیف بیمارستان های دوستدار کودک قرار دارد
عکس تزیینی است

تربت حیدریه - ایرنا - رییس بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی تربت حیدریه گفت: این مرکز درمانی با اجرای موفق برنامه‌های ترویج تغذیه با شیر مادر توانسته با کسب امتیاز ۹۵ در ردیف بیمارستان‌های دوستدار کودک قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، دکتر زهرا نیک‌فرجام روز سه‌شنبه در تشریح ویژگی‌های بیمارستان‌های دوست‌دار کودک افزود: طرح بیمارستان‌های دوست‌دار کودک با هدف ترویج، حفظ و حمایت از تغذیه با شیر مادر به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: ترویج تغذیۀ انحصاری با شیرمادر بهترین راهکار حفظ زندگی کودکان با رویکرد پیشگیری است و تعداد زیادی از کودکان هر ساله به واسطهٔ شیردهی انحصاری در ۶ ماه اول تولد و استمرار شیردهی همراه با تغذیهٔ تکمیلی نجات یافته‌اند.

رییس بیمارستان آموزشی - درمانی نهم دی تربت حیدریه گفت: هم اکنون به‌صورت میانگین روزانه هشت نوزاد در این مرکز درمانی متولد می‌شوند و برنامه‌های متنوعی نیز در خصوص حمایت از این نوازدان و مادران در بیمارستان طراحی شده است.

نیک‌فرجام افزود: فرایندهای شروع به‌موقع شیردهی مادر در ساعت اول تولد و تداوم شیردهی مادر به نوزاد در روزهای بعد تا هنگام ترخیص از بیمارستان در این مرکز درمانی با دقت دنبال می‌شود و همچنین آموزش‌هایی که در زمان بستری مادران و بعد از ترخیص تازه‌ آنها از بیمارستان برای موفقیت و راحتی بیشترشان در تداوم شیردهی لازم است به آن‌ها داده می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه هم اکنون ، به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات واقع در مرکز استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

دانشگاه تربت حیدریه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۲۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha