ونزوئلا: واشنگتن، سازمان‌های غیردولتی را برای بی‌ثباتی در کاراکاس تامین مالی می‌کند

تهران- ایرنا- رئیس مجلس ملی ونزوئلا در انتقاد از اقدامات دولت واشنگتن علیه کاراکاس اعلام کرد آمریکا از طریق سازمان‌های غیردولتی، «اقدامات بی‌ثبات‌کننده» در این کشور را تامین مالی می‌کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، خورخه رودریگس رئیس مجلس ملی ونزوئلا تاکید کرد: از طریق سازمان‌هایی که غیردولتی نامیده می‌شوند، سازمان‌هایی که به طور کامل به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و وزارت امور خارجه وابسته هستند، همه اقدامات بی‌ثبات‌کننده و خشونت علیه مردم ونزوئلا را تامین مالی می‌کنند.

این مقام ونزوئلایی با اشاره به اظهارات اخیر برایان نیکولز معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی که قانون جدید نظارتی و تنظیم‌کننده سازمان‌های غیردولتی، مصوب مجلس ملی ونزوئلا را «حمله مستقیم به جامعه مدنی و آزادی بیان» توصیف کرده بود، از تصویب لایحه قانون نظارت، تنظیم، عملکرد و تامین مالی سازمان‌های مردم نهاد دفاع کرد.

این آیین‌نامه مجموعه‌ای الزامات برای فعالیت و ایجاد سازمان‌های مردم نهاد و سایر موسسه‌های غیرانتفاعی در نظر گرفته است که سرپیچی از رعایت آن‌ها مشمول تحریم‌هایی از جمله انحلال می‌شود.

ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز دیروز دوشنبه در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: نیکولز، نفرت و کینه‌توزی خود علیه مجلس ملی مستقل را ابراز می‌کند که اقدامات سازمان‌های غیرانتفاعی را همچون همه کشورها از جمله ایالات متحده تنظیم خواهد کرد.

وی افزود: آقای نیکولز در انتخابات ونزوئلا روی فاشیسم حساب کرده بود و مردم بولیواری به او درس عزت دادند.

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا (۲۸ ژوئیه/ هفتم مرداد)، آمریکا نتایج رسمی اعلام شده مبنی بر پیروزی نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور را زیر سوال برده و از اعتراض‌های خشونت‌آمیز حامیان راستگرای ادموندو گونزالس نامزد سابق مخالفان دولت علیه نتایج انتخابات حمایت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha