۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85573574
T T
۳۹ نفر

برچسب‌ها

توقیف شوتی حامل بدلیجات در پایتخت

۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85573574
توقیف شوتی حامل بدلیجات در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از توقیف یک دستگاه خودروی شوتی حامل ۳۰۰ کیلوگرم بدلیجات قاچاق خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز سه‌شنبه در این باره گفت: اقدامات اطلاعاتی حاکی از این بود که یک دستگاه خودروی شوتی حامل کالای قاچاق از استان‌های غربی کشور به محدوده اتوبان خلیج فارس در حال انتقال بار قاچاق است که ماموران خودروی مذکور را شناسایی و توقیف کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: کالاهای کشف شده شامل مقدار ۳۰۵ کیلوگرم انواع بدلیجات شامل النگو، انگشتر و گوشواره ساخت کشور چین بوده که پرونده ای در خصوص تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ افشاری بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: قاچاقچیان کالا افرادی سودجو و تروریستهای اقتصادی هستند که با به دام انداختن رانندگان و تحویل دادن بارنامه‌های جعلی قاچاق به آنها، پس از دستگیر شدن رانندگان ضمن عدم قبول مالکیت کالا تمام جرائم متوجه رانندگان می شود.

وی از شهروندان خواست که درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

سرقت از همراهان بیماران

همچنین سرهنگ علی قاسم پور رییس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو وقوع چند مورد سرقت محتویات خودرو مسافرانی که از شهرستان جهت درمان به مراکز درمانی تهران مراجعه می کردند، ماموران کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد با اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیسی مشخصات ظاهری سارقان و خودروی آن ها را شناسایی کرده و در اختیار کلیه واحد های گشتی قرار دادند.

توقیف خودرو حامل بدلیجات در پایتخت

سرهنگ قاسم پور ادامه داد: در گشت زنی های هدفمند در ساعات مشخص خودرو سارقان در کنار یکی از خودرو های پارک شده در حالی که اقدام به سرقت محتویات داخلی خودرو های پارک شده رویت که بلافاصله نسبت به دستگیری آن ها اقدام شد، ماموران با آمادگی کامل و هوشیاری یکی از سارقان را دستگیر نمودند و متهم دیگر با خودرو متواری شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت تاکید کرد: پس از انتقال متهم به کلانتری، در تحقیقات اولیه با به کارگیری شیوه‌های نوین پلیسی مشخصات و محل مخفیگاه متهم متواری کشف شده و با اخذ دستور قضایی ماموران به محل مخفیگاه وی اعزام شدند و طی یک عملیات منسجم پلیسی به داخل مخفیگاه متهم رفته و او را زمینگیر و دستگیر کردند.

وی گفت: در بررسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۲۰۰ عدد شارژر موبایل، لوازم جانبی موبایل، فلاسک چای، لوازم شخصی، البسته، عینک آفتابی، مدارک هویتی و انواع لوازم شخصی شهروندان به ارزش حدودی ۲ میلیارد ریال که از داخل خودرو آن ها به سرقت رفته بود کشف گردید.

وی افزود: در تحقیقات بیشتر مشخص شد که سارقان به اطراف بیمارستان‌ها رفته و با شناسایی پلاک خودروهایی که متعلق به شهرستان بودند و به جهت درمان به بیمارستان‌ها می‌آمدند، محتویات داخل آن را سرقت می کردند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: متهمان ۵۶ و ۶۲ ساله دارای سوابق متعدد سرقت بوده و تا کنون ۱۰ نفر از شکات این پرونده شناسایی شده و کشف جرایم احتمالی و شناسایی شکات این متهمان در دستور کار قرار گرفت و سارقان به جهت ادامه تحقیقات به مقام قضایی معرفی شدند.

سرهنگ قاسم پور به شهروندان توصیه کرد که حتما خودروهای خود را مجهز به دزدگیر و لوازم ایمنی جانبی کرده و در محلی که مجهز به دوربین مداربسته است پارک و از نگهداری تجهیزات ارزشمند در داخل خودرو خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha