تایید ساخت ۱۱ راکتور هسته‌ای جدید در چین

تهران- ایرنا- درحالیکه چین به تلاش برای مبارزه با انتشار گازهای آلاینده از سوخت‌های فسیلی ادامه می‌دهد، دولت پکن چراغ سبز ساخت ۱۱ راکتور هسته‌ای جدید را داده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری شینهوا گزارش داد که لی چیانگ نخست وزیر چین ریاست یک نشست شورای دولتی را در روز گذشته (دوشنبه) بر عهده داشت که در جریان آن، پروژه‌های راکتورهای هسته‌ای تایید شدند.

«انرژی هسته‌ای ملی چین» در بیانیه‌ای در پیامرسان وی‌چت اعلام کرد که این شرکت برای سه راکتور تاییدیه دریافت کرده است، در حالی که «شرکت سرمایه‌گذاری برق دولتی» خبر داد که تاییدیه ۲ واحد را دریافت کرده است.

از سوی دیگر شرکت سی‌جی‌ان پاور نیز در پرونده‌ای در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ اعلام کرد که تاییدیه‌ای برای ۶ راکتور در سه سایت دریافت کرده است.

طبق گزارش انجمن جهانی هسته‌ای، چین در حال حاضر ۵۶ راکتور فعال دارد که حدود پنج درصد از کل برق این کشور را تولید می کند.

تارنمای «چاینا انرژی نیوز» گزارش داد که راکتورهای جدید در سراسر استان‌های جیانگ سو، گوانگدونگ، شاندونگ، ژجیانگ و گوانگشی ایجاد خواهند شد.

یک رسانه اقتصادی چینی به نام «جیمیان» نیز گزارش داد: پیش‌بینی می شود که کل سرمایه گذاری برای احداث ۱۱ راکتور هسته ای بیش از ۲۲۰ میلیارد یوان (۳۰.۸ میلیارد دلار آمریکا) باشد که ساخت آنها حدود پنج سال طول می‌کشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha