۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85573587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون سپاه خراسان شمالی: از ظرفیت مساجد باید استفاده شود

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: مساجد ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت در بخش های اجتماعی، فرهنگ و اقتصادی دارند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

سرهنگ عین الله حاتمی روز سه شنبه در همایش تکریم فعالان مسجد با عنوان "مثل ابراهیم" که به مناسبت ۳۱ مرداد ماه روز جهانی مسجد برگزار شده بود اظهار کرد: پایگاه های بسیج برای پیشبرد اهداف مساجد به امام جماعت همکاری کنند.

وی افزود: همدلی امام جماعت مسجد و پایگاه بسیج موجب پیشبرد بهتر امور مساجد می‌شود و اکنون باید نقش‌ مساجد را باید در جامعه پررنگ‌تر کرد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه پیروزی نظام و انقلاب مرهون مساجد است گفت: نماد مقاومت شهدا در مساجد شکل گرفت و شهدا تربیت یافته این مکان های مقدس هستند.

حجت الاسلام محمد خانی با بیان اینکه کاردهای مساجد بسیار فراوان است که باید احیا و گسترش یابد تصریح کرد: مساجد محور همه خوبی ها و نیکی ها است و راه رسیدن انسان به کمال و سعادت را آسان می کند.

وی تاکید کرد: ارزش و اهمیت مسجد آن قدر زیاد است که بسیاری از مشکلات مسلمانان در سراسر جهان با حضور پررنگ در مساجد و کنار یکدیگر حل می شود و در قرآن و آموزه های دینی بسیار به مسجد اشاره شده است.

خانی خاطرنشان کرد: توجه به مساجد و ایجاد مراکز فرهنگی و آموزشی در مساجد باعث جذب بیشتر جوانان و آشنایی آنها با محیط مساجد و در نهایت نزدیکی آنان به مکان مقدس می شود.

وی افزود: مساجد دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالا هستند اما کمتر از این ظرفیت ها استفاده شده است که باید این مهم احیا شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون در استان خراسان شمالی یکهزار و ۲۳۶ باب مسجد وجود دارد که نسبت به سرانه جمعیتی مناسب است اما با توجه به پراکندگی های جمعیتی در شهرهای این استان بیشتر کمبود مسجد وجود دارد.

وی تصریح کرد: از مجموع مساجد این استان یکهزار و ۱۰۴ باب مسجد فعال و ۴۶ باب مسجد غیرفعال است.

این همایش که با حضور خادمان مساجد در تالار شهدای گمنام دهکده مقاومت بسیج بجنورد برگزار شد از سه نفر امام جماعت ، چهار نفر خادم و هیات امنا و پنج نفر بسیجی فعال تقدیر شد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha