۲ هزار و ۱۹۳ هکتار بافت فرسوده شهری در لرستان شناسایی شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۲ هزار و ۵۰ هکتار بافت فرسوده شهری در استان شناسایی شده بود که با بررسی های جدید این رقم به ۲ هزار و ۱۹۳ هکتار افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا بهزاد شاکرمی روز سه شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری افزود: محدوده بافت های فرسوده شهری در سراسر کشور ۱۴ هزار هکتار است که سهم لرستان از این رقم ۱.۶ درصد بوده و مصوبه شورای عالی و مشوق عای طرح بازآفرینی برای همه شهرهای استان در حال اجراست.

وی تصریح کرد: طی یک ماه اخیر اجرای بسته تشویقی مردم برای بازآفرینی اماکن فرسوده به شهرداری خرم آباد ابلاغ و این روند برای شهرداری های بروجرد و پلدختر نیز در حال تصویب است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: یک هزار و ۵۰۷ واحد مسکونی نیازمند نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهرهای استان شناسایی و تاکنون ۶۲۳ فقره پروانه ساخت صادر شده که سهم شهرهای خرم آباد و بروجرد از مجموع واحدهای فرسوده به ترتیب ۶۷۳ و ۳۱۱ مورد است.

شاکرمی سهمیه چهار ساله استان از طرح های بازآفرینی شهری کشور را ۱۶ هزار و ۶۵۴ واحد برشمرد و یادآور شد: تاکنون ۳۱ پروژه توانمندسازی عمومی شامل زیرساخت، ایجاد فضای سبز و امکانات ورزشی و رفاهی در محلات هدف بازآفرینی استان اجرا شده است.

وی افزود: ۲۱ گروه جهادی نیز در ۲۵ محله شهری استان بجز شهرستان های دورود و ازنا تشکیل و با کمک آنها سه هزار و ۱۱۸ نفر از اهالی ساکن در ۸۹۷ قطعه محله فرسوده آموزش داده شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: سهم راه و شهرسازی در اجرای طرح های توانمندسازی محلات ۳۴ و هریک از شهرداری ها و دستگاه های هر شهر نیز ۳۳ درصد است اما به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه ها و عدم تامین زمین توسط شهرداری، اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی یکی از این محلات برگشت خورد.

یحیی عیدی بیرانوند شهردار بروجرد نیز گفت: ۲۸۰ هکتار بافت فرسوده و تاریخی در این شهرستان وجود دارد که فضای سبز این سطح کمتر از ۲ هزار مترمربع است.

کیومرث منصوری معاون شهرسازی و معماری شهرداری مرکز لرستان نیز با اشاره به شناسایی ۵۸۲ هکتار بافت فرسوده در این شهر اظهار داشت: ۱۲ سکونتگاه غیررسمی و ۷۲ هکتار بافت تاریخی نیز در خرم آباد وجود دارد که طرح بازآفرینی در کمیسیون ماده پنج تصویب و به شهرداران نواحی ابلاغ شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha