آیین اختتامیه جشنواره فیلم و عکس «باانرژی» برگزار شد+ اسامی برگزیدگان

تهران- ایرنا- آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم و عکس «باانرژی» شامگاه ۲۹ مردادماه با حضور جمعی از مسئولان صنعت برق، هنرمندان سینما و تلویزیون، شرکت‌کنندگان و علاقمندان در باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا- نخستین جشنواره «فیلم و عکس باانرژی» با هدف شناسایی و تقدیر از بهترین آثار هنری و با رویکرد افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی عمومی در زمینه مدیریت و کاهش مصرف برق برگزار شد.

به گفته برگزارکنندگان، این رویداد فرصتی فراهم کرد تا هنرمندان با بهره‌گیری از خلاقیت و استعدادهای خود، داستان‌ها و مفاهیم مختلف را به تصویر بکشند و جامعه را با نگاه‌های نو و منحصر به فرد خود آشنا کنند. این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی برگزار شد و با توجه به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف برق و تاثیرات مثبت آن بر جامعه و محیط زیست، امید می‌رود این رویداد هنری، تاثیر مثبتی در آگاه‌سازی و تشویق مردم و استفاده بهینه از انرژی داشته باشد.

حمید خانی دبیری و مهدی آشنا عکاس با سابقه سینما و تئاتر، ریاست هیأت داوران این جشنواره را برعهده داشتند.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، ارزیابی و داوری آثار در بخش فیلم توسط گروهی از هنرمندان سرشناس شامل، حسن معجونی، پریناز ایزدیار، رعنا آزادی‌ور، هدی زین‌العابدین و هوتن شکیبا و ارزیابی در بخش عکس نیز، داوری آثار توسط گروهی از هنرمندان سرشناس نظیر، حمید جبلی، سیف‌اله صمدیان، محمود کلاری، فرهاد آئیش و مهدی پاکدل انجام شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، تا پایان مهلت ارسال آثار، ۵۹ فیلم و ۵۰ عکس برگزیده به بخش رقابتی جشنواره راه یافتند و پس از ارزیابی توسط داوران به ۱۰ اثر برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا شد.

اسامی برندگان بخش فیلم جشنواره باانرژی

جایزه نفر اول بخش فیلم به اثر «بازگشت فلامینگوها» ساخته محمدجواد آرمان و سیدحسین آزادی تعلق گرفت و «قوتار» اثر علی علیزاده و «رویای نیمه جان» به کارگردانی آرمین اعتمادی به عنوان سوم شناخته شدند.

جایزه ویژه این بخش نیز به «روزی روزگاری سینما» اثر علیرضا شمالی تعلق گرفت و جایزه بخش مردمی نیز به اثر علیرضا زندی اهدا شد.

برندگان بخش عکس جشنواره باانرژی

در بخش عکس جشنواره نیز جوایز اول تا سوم به ترتیب به «سحاب زری‌باف»، «امیرحسین یوسفی کیساری» و «یاسر محمدخانی» تعلق گرفت. در این بخش جایزه ویژه به «پژمان مولایی» و «جایزه مردمی به «عالیه اسمعیل‌نژاد» تعلق گرفت و از آثار «بابک کنعانی»، «حمید حساس» و «ایرج جباری» تقدیر شد.

طبق اعلام دبیرخانه نخستین جشنواره فیلم و عکس باانرژی نفرات برتر بخش فیلم ضمن دریافت تندیس و لوح تقدیر به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۵۰ میلیون تومان جایزه دریافت کردند و به برندگان دیپلم افتخار و جایزه مردمی نیز هر کدام ۵۰ میلیون تومان جایزه تعلق گرفت.

در بخش عکس جشنواره نیز برندگان ضمن دریافت تندیس و لوح تقدیر به ترتیب ۷۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومان جایزه دریافت کردند و برگزیدگان بخش دیپلم افتخار و جایزه مردمی نیز جوایز ۳۰ میلیون تومانی را از آن خود کردند.

۲ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha