۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85573711
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رکورد خرید گندم در اصفهان شکسته شد

۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85573711
رکورد خرید گندم در اصفهان شکسته شد

اصفهان-ایرنا-مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: با خرید ۲۱۰ هزار تُن محصول راهبردی گندم در استان، رکورد خرید این محصول در اصفهان نسبت به سال‌های گذشته شکسته شد.

محسن ضیائی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان خرید تضمینی گندم در این استان از ابتدای فصل خرید از ۲۵ اردیبهشت تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۷۰ درصد افزایش یافت و رکورد سال گذشته زده شد.

وی ادامه داد: کل خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۱۳۰ هزار تُن بود که تا این تاریخ، رکورد سال گذشته به میزان ۸۰ هزار تن افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی تا انتهای فصل خرید نیز بیشتر شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان اظهار داشت: حدود۲۰۰ هزار تن از گندم خریداری شده تاکنون به سیلوهای دولتی و کارخانه‌های آردسازی استان حمل شده است.

وی گفت: ارزش ریالی کل محموله‌های گندم خریداری شده حدود پنج هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال معادل ۵۲۶ میلیارد و هفتصد میلیون تومان است.

ضیائی اضافه کرد: این میزان گندم توسط ۲۱ هزار کشاورز در قالب ۴۷ هزار محموله به مراکز خرید تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: فصل خرید گندم در استان از ۲۵ اردیبهشت از مناطق گرمسیری از جمله اردستان، کاشان و آران و بیدگل آغاز شده است و در مناطق سردسیر غرب و جنوب استان اصفهان تا پایان شهریور ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم شامل ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان اصفهان، آماده دریافت گندم کشاورزان است.

خرید تضمینی گندم مانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی از شهرستان‌های شمالی استان شروع می‌شود و بتدریج به مناطق سردسیر خواهد رسید و این کار تا پایان شهریور ادامه دارد.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن زیر کشت می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha