۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85573760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خلیج فارس مواج می‌شود

۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 85573760
خلیج فارس مواج می‌شود

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی در ساعت‌هایی از روز چهارشنبه و پنجشنبه با افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی سواحل این استان مواج و متلاطم خواهد بود.

پیام مساعدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد از امروز تا پایان هفته، در ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب، در برخی نقاط به ویژه نواحی شرقی و مرتفع و بخش‌هایی از جنوب استان، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی پیش بینی می شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده نیز آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در برخی نقاط، به ویژه نواحی شرقی و بخش‌های جنوبی استان با احتمال ناپایداری موقت جوی و فردا همراه با مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در ساعت‌هایی از بعد از ظهر در مناطق شرقی و جنوبی استان بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و از امشب بتدریج بر روی دریا ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از امشب بتدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۳۰، مد اول ساعت ۰۸:۰۰، جزر دوم ساعت ۱۵:۱۵ و مد دوم ساعت ۲۱:۰۰ خواهد بود.

بیشتر بخوانید

ثبت دمای ۴۸ درجه سانتیگرادی و رطوبت ۸۵درصدی در استان بوشهر

هواشناسی بوشهر هشدار سطح زرد صادر کرد

مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم و خورموج با ۴۴ و جم با ۳۰ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین دما را در استان بوشهر داشتند.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده تنگ ارم با ۸۹ و جزیره خارگ، بهرگان دیلم و شبانکاره با ۸۷ درصد به ترتیب بیشترین میزان رطوبت را تجربه کردند و براساس پیش بینی‌ها رطوبت تا پایان هفته از مقدارهایی بالایی برخوردار بود.

مساعدی افزود: دمای هوا در استان بوشهر نیز همچنان روند افزایشی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha