توزیع ۴۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کوچ‌رو استان کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه از آغاز توزیع ۴۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر ۲ سر کوچ رو استان خبر داد و گفت: این تعداد از سهمیه ۸۰۰ پنل خورشیدی شرکت توانیر در سال گذشته به استان است که شرکت توزیع نیروی برق با هماهنگی اداره کل امور عشایری در حال توزیع آن است.

«علی‌جعفر رضایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ افزود: در سال‌های گذشته نیز ۵۴۴ پنل خورشیدی بین عشایر استان توزیع شده بود که با توزیع این ۴۰۰ پنل تعداد ۹۴۴ خانوار عشایر کوچ‌رو استان از نعمت روشنایی برق برخوردار خواهند شد.

وی بیان کرد: از این تعداد ۴۰۰ پنل خورشیدی ۱۰۸ پنل سهمیه شهرستان کرمانشاه است که امروز با هماهنگی شبکه برق شهرستان توزیع شدد و بقیه سهمیه دیگر شهرستان ها است که به مرور توزیع خواهد شد.

رضایی هزینه هر پنل خورشیدی را در حال حاضر ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام و بیان کرد: ۹۰ درصد هزینه پنل های خورشیدی خود دولت متقبل شده و عشایر فقط ۱۰ درصد هزینه آن را پرداخت می کنند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اعتبارات ویژه ای برای برخورداری عشایر از نعمت روشنایی برق در نظر گرفته شده است، گفت: تمام سعی و تلاش اداره کل امور عشایری این است که تا پایان سال همه عشایر کوچ‌رو استان که جمعیتی حدود هزار و ۴۰۰ خانوار دارند پنل خورشیدی بین آنها توزیع و از نعمت برق برخوردار شوند.

رضایی در ادامه با اشاره به ضرورت برق برای روشنایی، نگهداری مواد غذایی، شارژ تلفن همراه و دیگر موارد گفت: ۱۳ هزار و ۸۰۰ خانوار از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه در جامعه عشایری شامل کوچ‌رو، رمه‌گردان و نیمه کوچ‌رو زندگی می کنند که نزدیک به هزار و ۴۰۰ خانوار کوچ‌رو هستند.

به گزارش ایرنا؛ عشایر استان کرمانشاه با جمعیتی معادل ۱۴ هزار خانوار در قالب ۱۴ ایل سهم بزرگی در تولیدات دامی دارند به طوریکه سالیانه ۱۳ هزار تن گوشت قرمز، هزار و ۷۰۰ تن پشم و کشک، ۹۰۰ تن روغن، ۲۱ هزار قطعه صنایع دستی و ۲۷ هزار تن شیر تولید می کنند و این خود ظرفیت بزرگی در حوزه تولیدات دامی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha