خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب آشامیدنی قائم شهر بازسازی شد

ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از پایان عملیات بازسازی و بهسازی خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب آشامیدنی قائم شهر خبرداد.

بهزاد برارزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به پایان عملیات لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهر قائم شهر و روستای افراپل این شهرستان، هدف از اجرای این طرح را تعویض لوله های فرسوده و جلوگیری از هدر رفت آب ذکرکرد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۴۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی در تشریح عملیات اجرایی طرح تعویض و بهسازی خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب آشامیدنی قائم شهر، خاطرنشان کرد: همسو با اجرای این طرح، عملیات اجرایی ۱۸ هزار متر لوله گذاری شبکه توزیع آب در روستای افراپل قائم شهر با بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری پایان یافته است.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح در هفته دولت امسال، ۹۸۳ نفر از اهالی روستای افراپل قائم شهر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب آشامیدنی قائم شهر بازسازی شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران همچنین با اشاره به عملیات لوله گذاری ۱۱ هزار متر از خط انتقال آب در شهر قائمشهر، گفت: این طرح با هدف افزایش توان انتقال آب آشامیدنی سالم و پایدار با صرف بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار پایان یافته و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

برارزاده در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه طرح مقابله با تنش آبی مازندران هم اکنون در ۱۹ شهرستان این استان در حال اجراست، بیان کرد: از مجموع سه هزار روستای این استان، هم اکنون یکهزار و ۳۵۰ روستا با تنش آبی مواجه اند، گفت: اجرای طرح های آبرسانی در مناطق محروم و دور دست برای رفع تنش آبی این خطه شمالی با جدیت در دستور کار است.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح های آبرسانی در روستاهای محروم و دوردست مازندران با هدف رفع تنش آبی این استان را ۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با هدف رفع تنش آبی، قرارداد اجرای طرح های آبرسانی با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار با پیمانکاران منعقد شده است.

به گزارش ایرنا، نیاز آبی مازندران بیش از ۱۵ هزار لیتر در ثانیه است که در حال حاضر در این خطه شمالی کشور بیش از ۱۳ هزار لیتر در ثانیه آب تولید و استحصال می شود.

سرانه تولید آب شهری در هر شبانه روز برای هر شهروند مازندرانی در مناطق شهری ۲۰۰ و در مناطق روستایی نیز ۱۷۱ لیتر است. از این میزان شهروندان در هر شبانه روز ۱۴۰ تا ۱۵۰ لیتر و در مناطق روستایی نیز ۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر آب مصرف می‌کنند که این میزان بیشتر از حد استاندارد است.

برابر آمارها، حدود ۱۲ درصد آب اشامیدنی استان از آب سطحی و ۸۸ درصد از آب زیرزمینی یعنی ۷۴۰ حلقه چاه و ۳۷۳ چشمه تامین می شود، که در زمان بارندگی با کدورت آب و زمان قطع برق با خرابی پمپ ها مواجه می شویم که این چالش نشان می دهد باید بیشتر به سمت استفاده از آبهای سطحی برویم.

استان مازندران افزون بر سه هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارد. منابع آبی این استان از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یکهزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha