انوشیروانی: پشتوانه‌سازی برای نسل طلایی انجام نشد/ از نتایج المپیک عذرخواهی می‌کنم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: پشتوانه‌سازی لازم برای نسل طلایی انجام نشد اما من به خاطر نتایج المپیک عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش ایرنا، نشست خبری سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی امروز (سه‌شنبه) برگزار شد. 

سجاد انوشیروانی در این نشست خبری با اشاره به برخی مصاحبه‌ها بعد از المپیک اظهار داشت: جامعه فهیم وزنه‌برداری و ورزش کشور کاملا از شرایط آگاه هستند. دوستانی که انتقاد می‌کنند به فدراسیون قبل هم انتقاد داشتند. آنچه که در وزنه‌برداری در حال اتفاق است روند مثبت دارد. من از نتایج المپیک عذرخواهی می‌کنم. جانشینی برای نسل طلایی نداشتیم و امروز مسببان این امر منتقد شدند. آیا کسی از این اتفاق عذرخواهی کرد.

وی ادامه داد: نصیرشلال سرمایه بزرگ وزنه‌برداری است. یکسال و نیم برای مربی کمی است اما عملکرد و افزایش رکورد خوب بوده و قرار است کمیته فنی درباره وی نظر دهد. برای ساختن یک تیم خوب باید چند سال فرصت داد تا این پوست‌اندازی انجام شود. برای ارزیابی عملکرد باید تا جهانی بعد و حتی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا صبر کنیم.

انوشیروانی در خصوص شرایط داودی گفت: او بعد از المپیک توکیو مدتی از میدان دور بود. در کنار داودی نیز بزرگان دیگری نیز داریم و می‌توانند برای چند سال افتخار کسب کنند. حتی می‌توانم بگویم که داودی می‌تواند تا المپیک ۲۰۲۸ طلای فوق سنگین را برای ایران کسب کند. افق روشنی را برای داودی متصور هستیم. مدال فوق سنگین بسیار مهم است و در آینده اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: در کنگره جهانی سال پیش نماینده وزنه‌برداری و کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کردند که اگر روند دوپینگ در این رشته کم شود احتمال افزایش سهمیه‌ها به پنج سهمیه وجود دارد. وقتی که کد غلط به مردم می‌دهند چرا از اشتباهات صحبت نمی‌کنند. من سرمربی تیم ملی در المپیک ۲۰۱۶ ریو بودم، آیا الان شرایط سال ۲۰۱۶ است و ما آن قهرمانان را داریم؟

وی گفت: فدراسیون شاکی زیادی دارد و دچار بهم ریختگی مالیاتی است که حساب ما را بستند و مشکلات کمپ تیم ملی یادمان رفته است آیا این ویرانه نیست. کمپ نوسازی شده و یک ریال از بودجه دولتی استفاده نشده است. شرایط امروز را با گذشته مقایسه کنیم. برخی در خصوص بودجه فدراسیون صحبت می‌کنند که در حد این صحبت‌ها نیستند. فدراسیون را با ۱۰ میلیارد گرفتیم و الان بودجه ۱۲۰ میلیاردی دارد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ما تیم پایه نداشتیم و ۲ ورزشکار به یونان اعزام کردید اما ما با تیم کامل به جهانی جوانان جهان در مکزیک رفتیم و قهرمان جهان شدیم. شرایط تمرینی را مقایسه کنید تا مشخص شود ویرانه چیست. برخی به دنبال فرار رو به جلو هستند.

او گفت: چشم‌انداز ما کوتاه مدت نیست و برای یکسال برنامه نداریم بلکه باید چندین سال صبر کنیم. اگر تیم پرستاره تحویل ما شده جوابگو هستم اما دست ما خالی است. ما داریم کار می‌کنیم و چند سال دیگر ثمره آن مشخص خواهد شد. وزنه‌برداری در چند سال پیش خالی شده بود و اکنون با سختی می‌توانیم یک تیم را برای رقابت‌های جهانی جمع کنیم. دوستان به دوران خود فکر کنند چند دوپینگی داشتند و چند بار محروم شدند. من چند بار می‌خواستم در زمان بیماری به عیادتش (علی مرادی) بروم که اجازه نداد.

انوشیروانی گفت: بعد از ۶ سال مدیریت، عملکرد دبیر در فدراسیون کشتی فوق‌العاده بود و هادی ساعی نیز بعد از سه سال موفق بود و این جای تبریک به قهرمانان دارد به من نیز باید فرصت داده شود و من گفتم که از ۲۰۲۵ شروع خواهد شد و در ۲۰۲۶ تیمی برای المپیک ۲۰۲۸ رو خواهیم ساخت. من با تمام سلسله مراتب به فدراسیون آمدم و با اعتماد حرف می‌زنم و بیدی نیستم با این بادها بلرزم. تجربه زیادی در این رشته دارم و مردم از ما انتظار دارند و به دنبال برنامه‌ای هستیم که انتظارات را برآورده کند. 

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ما از تیم جوانان چهار نفر را به تیم اصلی اضافه کردیم و باید خلا رکوردی با بزرگسالان را پر کنیم. در جهانی بحرین افزایش رکورد جوانان را خواهیم دید. برای جهانی هم تیم خوبی را در بخش مردان و بانوان اعزام خواهیم کرد.

انوشیروانی در خصوص ارتباط خود با مسوولان ورزش ایران گفت: نسبت به تیم‌های ما کم لطفی شد و حتی در تمرینات پاریس نیز مسوولان زیادی نیامدند. ما ارتباط خوبی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داریم و ارتقا بودجه نیز نشانه این ارتباط است. وزیر قبل از المپیک آمد اما در پاریس انتظار داشتیم که مسوولان بیشتری در زمان مسابقه باشند البته بچه‌های ما تا الان گلایه‌ای نداشتند.

وی در خصوص گزینه پیشنهادی رئیس جمهور در وزارت ورزش گفت: در دوران هاشمی اتفاقات خوبی رخ داد و دنیامالی نیز مدیریت خوبی در ورزش و همچنین در مجلس شورای اسلامی داشت. پیشینه‌ای که از او  داریم نشان می‌دهد که روند مدیریتی ورزش کشور را مثبت خواهد کرد.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha