فروش یک آپارتمان به ۹ نفر و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در خرم‌آباد

خرم آباد - ایرنا - فرمانده انتظامی لرستان گفت: فردی که یک واحد آپارتمان را در شهر خرم آباد به ۹ نفر پیش فروش کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس لرستان سردار یحیی الهی اظهار داشت: در پی مراجعه و اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان به بهانه خرید واحد آپارتمان و متواری شدن متهم، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های صورت گرفته توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مشخص شد شخصی با اقدامات متقلبانه، ترفند خاص و جلب اعتماد مشتریان اقدام به پیش فروش یک واحد آپارتمانی به ۹ نفر نموده، مبلغ ۴۸ میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

وی اظهار داشت: اقدامات فنی، اطلاعاتی و استعلامات با تلاش شبانه روزی و همه جانبه کارآگاهان و بهره گیری از شیوه های پلیسی صورت گرفت، متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی لرستان اظهار داشت: متهم دستگیر شده ضمن اعتراف به جرم ارتکابی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شده است.

سردار الهی اظهار داشت: مردم باید در انجام معاملات ملکی به مشاوران املاک مورد اعتماد و قبل از تنظیم قرارداد، با اخذ مشخصات ملک مورد معامله به مراجع مختلف از قبیل شهرداری منطقه، ادارات ثبت اسناد، امورمالیاتی، دفترخانه اسناد رسمی، بنیاد مسکن، امور اراضی و منابع طبیعی مراجعه نمایند و از صحت ادعای فروشنده و مشاوران املاک نسبت به خصوصیات ملک مورد معامله اطمینان حاصل کنند.

انهدام باند سارقان در خرم آباد

فرمانده انتظامی لرستان همچنین اظهار داشت: در پی وقوع سرقت احشام و منزل در خرم آباد، موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سردار الهی افزود: ماموران با تلاش شبانه روزی و اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق شدند ضمن شناسایی باند سارقان در یک عملیات غافلگیرانه پنج سارق و ۲ مالخر را دستگیر و از مخفیگاه آنها ۶ راس گوسفند و یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی کشف کنند.

وی گفت: متهمان به ۳۶ فقره سرقت احشام، ۲ فقره سرقت منزل و یک فقره سرقت موتور سیکلت در سطح شهرستان خرم آباد اعتراف کردند.

سردار الهی با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند اظهار داشت: در بررسی ها مشخص شد سرقت هایی که توسط این سارقان صورت گرفته از دامداران و منازل با ضریب پایین امنیتی بوده است بنابراین به هم استانی ها توصیه می شود نسبت به مقاوم سازی، ارتقای حفاظت فیزیکی و استفاده از تجهیزات ضدسرقت اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha