تعداد دانش آموزان پایه اول در حاشیه شهر مشهد افزایش یافته است

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: معمولا هر ساله در مناطق مختلف با کاهش دانش آموز در پایه اول رو به رو هستیم ولی در حاشیه شهر مشهد به علت مهاجرت و همچنین زاد و ولد زیادتر شاهد افزایش تعداد دانش آموزان پایه اول هستیم.

سید امیر شوشتری روز سه‌شنبه و در حاشیه افتتاح مدرسه غیردولتی المهدی نوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۰ درصد میزان کمبود شدید کلاس درسی در استان خراسان رضوی مربوط به حاشیه شهر مشهد است و با همراهی افراد خیر اندیش شاهد افتتاح کلاس های درسی در این مناطق هستیم.

وی ادامه داد: از این رو ساخت و ساز کلاس و مدرسه در مناطق کم برخوردار مورد استقبال مسولان استانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت:در ۹۰ درصد مدارسی که در طول یک سال کنونی و در برنامه سه شنبه های امید هر هفته با مشارکت خیران افتتاح شده است معمولاً افراد نیک اندیش تا سقف ۵۰ درصد مشارکت دارند ولی مدرسه غیردولتی المهدی نوین به صورت کامل و ۱۰۰ درصد توسط یکی از خیران شهر مشهد ساخته شده است.

شوشتری افزود: احمد حاتمی یزد به عنوان یکی از خیران مدرسه ساز، از چند سال قبل یک مجتمع آموزشی و ورزشی را در یکی از مناطق کم برخوردار شهر مشهد ایجاد کرده بود و اکنون و در کنار این مجتمع، شاهد ساخت و افتتاح مدرسه غیردولتی المهدی نوین با امکانات و تجهیزاتی در بالاترین سطح استاندار مدرسه سازی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha